اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

2 قهرمان‌ کشتی ‌پلدختری تجلیل شدند

میلاد تیموری و فرشاد بلفکه کشتی‌گیران قهرمان پلدختر در مسابقات کشوری با حضور امام جمعه، فرماندار، رئیس اداره ورزش و جوانان و جمعی از مسئولان و ورزشکاران این شهرستان مورد تجلیل قرار گرفتند.

2 قهرمان‌ کشتی ‌پلدختری تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس در پلدختر، امام جمعه پلدختر عصر امروز در مراسم تجلیل از این دو قهرمان کشتی به اهمیت ورزش از نظر اسلام اشاره و سلامت تن بعد از ایمان را مهمترین موهبت و نعمت الهی دانست و افزود: قهرمان واقعی کسی است که با نفس خود مبارزه کند و پیروز میدان جهاد با نفس باشد و رفتار و کردار ورزشکار می‌تواند در تمام عرصه‌ها مبلغ دین اسلام و شاهد گویای یک مکتب انسان‌ساز باشد.

حجت‌الاسلام علی محمد لروند ورزش را بهترین زمینه برای خودسازی دانست و گفت: ورزش در فرهنگ اسلام نقشی فراتر از پرورش جسم دارد و ورزشکاران باید تقویت جسم را به همراه ایمان داشته باشند.

وی اظهار داشت: جوانان لرستانی در عرصه‌های گوناگون توانمند هستند و کسب عناوین قهرمانی و نائب قهرمانی این دو نوجوان پلدختری موجب افتخار و خوشحالی است.

لروند ضمن تبریک به این دو کشتی‌گیر قهرمان پلدختری اظهار امیدواری کرد‌ همان‌گونه که الگوی مناسبی در قهرمانی هستند، بتوانند در پهلوانی نیز الگو باشند.

امام جمعه پلدختر خواستار حمایت جوانان پلدختری در رشته ورزشی کشتی و بررسی مسایل و مشکلات آنان شد.

در ادامه رئیس اداره ورزش و جوانان پلدختر از ناداوری و کارشکنی در حق فرشاد بلفکه انتقاد کرد و گفت: این کشتی‌گیر در تاریخ کشتی پلدختر بعد از 30 سال در رده سنی بزرگسالان به مقام نایب قهرمانی دست یافت.

امیدعلی کاییدی افزود: بیشترین قشری که به سمت ورزش کشتی می‌آیند اقشار کم‌‌درآمد و زحمت‌کش جامعه هستند و به جرأت می‌توان گفت این قهرمانان با وجود کاستی‌ها و کمبودهای فراوان و با توکل به خدا خوب درخشیدند و افتخار کسب کردند و پرچم جمهوری اسلامی را به اهتزاز در آوردند.

رئیس اداره ورزش و جوانان پلدختر گفت: 10 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه نیمه‌تمام بعد از گذشت سال‌ها اختصاص یافت.

میلاد تیموری در وزن 60 کیلوگرم در مسابقات کشتی فرنگی در رده سنی جوانان مرحله اول انتخابی تیم ملی جوانان کشور در شهر قم مقام اول و مدال طلای این دوره از مسابقات را کسب کرد.

فرشاد بلفکه کشتی‌گیر دیگر پلدختر در وزن 71 کیلوگرم در مسابقات کشتی در رده بزرگسالان در تهران توانست مدال نقره را از آن خود سازد، توانست با غلبه بر حریفان خود نفر دوم کشور شود.

نفرات برتر این مسابقات در دوره بعد که باعنوان جام یادگار امام در بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود‌ راه یافتند.

در ادامه با اهدای لوح و هدایایی از این دو  قهرمان کشتی تیم ملی کشور  تجلیل شد.

انتهای پیام/2304/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول