اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان فرصت عرض اندام به جوانان می‌دهد

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان که در کمیسیون‌های تخصصی در حال بررسی است فرصت مناسبی را به جوانان می‌دهد تا این نیروهای خلاق عرض اندامی داشته باشند.

ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان فرصت عرض اندام به جوانان می‌دهد

منصور حقیقت‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت:‌ در روزهای گذشته مجلس لایحه ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در سطوح اجرایی را مورد بحث و بررسی قرار داد ولی به دلیل شفاف نبودن برخی از مفاد قرار شد در کمیسیون‌های تخصصی مورد ارزیابی قرار گرفته تا بعد از پخته شدن مفاد این لایحه در صحن علنی مورد بررسی قرار گیرد.

وی عنوان کرد: مجلس به صورت عموم موافق اجرای این لایحه است چرا که این حرکت می‌تواند فرصتی مناسب برای عرض اندام جوانان در عرصه‌های مدیریتی باشد در عین حال که ما منکر استفاده از تجربیات بازنشستگان و افراد با سنین بالا نیستیم.

این نماینده مجلس افزود: البته در مواردی نیز باید به دولت اجازه داد تا از افراد با تجربه استفاده کند که البته این کار بیشتر در سطح مشاوران انجام شود.

احیای سازمان برنامه و بودجه ‌مدنظر مجلس است

حقیقت‌پور بحث اجرای سازمان برنامه و بودجه را خواست و یکی از برنامه‌های اولویت مجلس برشمرد و ادامه داد: بعد از اینکه در دولت گذشته نظام برنامه‌ریزی کشور از فقدان این سازمان لطمه خورد قرار شد در دولت جدید این سازمان احیا شود تا به صورت مستقل بتواند خلأ برنامه‌ریزی در کشور بر اساس چشم‌انداز اهداف نظام را برطرف کند.

وی تصریح کرد: ما به یک نظام برنامه‌ریزی منسجم دقیق و هدفمند نیاز داریم تا بتوانیم در سطوح مختلف عملکرد مثبت و سازنده‌ای را شاهد و ناظر باشیم.

مجلس جلوی تجمیع قدرت و استبداد را می‌گیرد

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در نظام مردم‌سالاری دینی که مجلس شورای اسلامی نماد و مجسمه حقیقی آن است در حقیقت محل تجمع اراده ملت برای اداره کشور قانونگذاری و نظارت بر روند قانونی است که به جد مشکلات و نارسایی‌های مردم را پیگیری کرده و بر رفع این معایب تلاش می‌کنیم.

حقیقت‌پور ابراز داشت: مجلس شورای اسلامی می‌تواند با قدرت و صلابت خود از تجمیع قدرت در یک قوه جلوگیری کرده و به توزیع آن کمک کند که این خود مانع از شکل‌گیری استبداد در نظام اجرایی است.

وی خاطرنشان کرد‌: نمایندگانی باید راهی مجلس شوند که خلق و خوی مدرس‌گونه داشته باشند تا از خودکامگی رضاخانی ممانعت کرده به عظمت و اقتدار ملت کمک کنند.

این نماینده مجلس یادآور شد: نمایندگان مجلس با ارتباط مستمری که با آحاد جامعه دارند در حل مشکلات آنها طرح‌ها و قوانینی را مصوب می‌کنند تا این معضلات و مشکلات برطرف شده و تسهیل در کارها انجام شود.

حقیقت‌پور بیان داشت: نمایندگان از شیوه‌های مختلف اعم از سئوال از وزرا و مسئولان اجرایی تا استیضاح آنها سعی می‌کنند مراقبت لازم را امور قانونی و اجرایی داشته باشند تا همواره نظام اجرایی در ریل قانون حرکت کند.

وی تصریح کرد: ما در مجلس علاوه بر تقنین قوانین، امر نظارتی را انجام می‌دهیم و در قالب طرح‌ها و لوایح یک یا دو فوریتی یا قوانین عادی سعی می‌کنیم در مسیر حل مشکلات مردم قدم‌های جدی را برداریم.

نماینده مردم اردبیل، نیر،‌ نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل ارتباط نمایندگان مجلس را با عموم مردم در حوزه‌های انتخابی بسیار راهگشا و موثر در حرکت‌های مفید و سازنده بیان کرد و گفت: ما انتظار داریم گروه‌های مختلف در کنار درخواست‌های خود برای حل مشکلات راهکارهای قانونی و اجرایی را ارائه کنند تا در این زمینه با برخی مشکلات و نارسایی‌ها روبرو نشویم.

انتهای پیام/62003/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول