اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان عنوان کرد

پسته سمنان دارای رتبه نخست متوسط عملکرد در واحد سطح

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: بر اساس آخرین آمارنامه رسمی کشور، پسته استان سمنان رتبه نخست متوسط عملکرد را در واحد سطح در کشور دارد.

پسته سمنان دارای رتبه نخست متوسط عملکرد در واحد سطح

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، لطف‏الله رضایی افزود: در استان سمنان بیش از 13 هزار و 300 هکتار باغ پسته وجود دارد که بیش از 11 هزار هکتار آن بارور است.

وی تصریح کرد: به طور متوسط، از هر هکتار، دو تن و 950 کیلوگرم و در مجموع، حدود 33 هزار تن پسته از باغ‏های بارور استان سمنان برداشت شد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: شهرستان دامغان، با بیش از 9 هزار و 400 هکتار باغ پسته بیشترین سطح زیر کشت پسته را در استان به خود اختصاص داده است.

رضایی گفت: ارقام عباسعلی، شاه پسند، اکبری، احمد آقایی،کله قوچی و ... از ارقام غالب پسته کشت شده در استان است.

وی درباره نحوه آبیاری باغ‏های پسته استان سمنان گفت: تاکنون یک هزار و 800 هکتار از باغ‏های پسته استان سمنان به سیستم آبیاری تحت فشار (قطره‏ای) مجهز شده است و سایر باغ‏ها از طریق روش آبیاری کم‏فشار و معمولی آبیاری می‏شوند.

رضایی درباره مبارزه با آفات و بیماری‏های پسته گفت: تقویت و هرس درختان، جمع‏آوری پسته‏های پوک، استفاده از کلتیواتور، یخ آب زمستانه، استفاده از روش‏های تلفیقی نظیر تله‏های زردرنگ و فرمون‏ها برای جمع‏آوری آفات و تقلیل جمعیت آنها، رهاسازی حشرات مفید با نصب است.                                                          انتهای پیام/2249/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول