اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل بارش سنگین برف

راه‌های 300 روستای کردستان مسدود شد

مدیر راه اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان از مسدود بودن بیش از 300 راه روستایی این استان به دلیل بارش سنگین برف در شبانه‌روز گذشته خبر داد.

راه‌های 300 روستای کردستان مسدود شد

محمدراشد مدرس‌گرجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: عملیات بازگشایی راه‌های استان از روز گذشته همزمان با بارش برف در استان آغاز شده و در حال حاضر تمام راه‌های فرعی و اصلی استان کاملاً باز و تردد در آنها امکان‌پذیر است.

به گفته وی، با توجه به بارش بی‌سابقه برف که از دیروز در استان آغاز شده تردد در جاده‌های استان باید با استفاده از زنجیر چرخ انجام شود.

مدیر راه اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان تصریح کرد: اما خوشبختانه با تلاش عوامل راهداری کوچک‌ترین مشکلی در حال حاضر در جاده‌ها وجود ندارد ولی با این وجود از مردم می‌خواهیم از تردد‌های غیرضروری در جاده‌ها خودداری کنند.

مدرس‌گرجی از فعالیت 30 راهدارخانه ثابت و سیار در سطح جاده‌های استان خبر داد و اذعان داشت: در حال حاضر 400 نفر در قالب 30 اکیپ و دستگاه‌ها و ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین در راستای ارائه خدمات به مردم استان و مسافرین در سطح جاده‌ها فعالیت می‌کنند.

وی از مسدود بودن بیش از 300 راه روستای در استان به دلیل بارش سنگین برف خبر داد و تصریح کرد: تلاش برای بازگشایی این راه‌ها با جدیت خاص ادامه دارد.

به گفته وی، سنندج، کامیاران، دیواندره، بیجار و مریوان بیشترین آمار راه‌های روستایی مسدود را در سطح استان به خود اختصاص داده‌اند که امیدواریم با تلاش عوامل راهداری استان و بخش خصوصی هرچه زودتر شاهد بازگشایی این راه‌ها باشیم.

مدیر راه اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان با بیان اینکه اولویت‌ اداره راه و شهرسازی استان بازگشایی راه‌های اصلی به دلیل میزان و حجم بار ترافیکی آنها است، گفت: به منظور جلوگیری از بسته شدن راه‌های روستایی نیز هر ساله با برگزاری مناقصه‌هایی نگهداری و بازگشایی راه‌های روستایی به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

مدرس‌گرجی افزود: هم‌اکنون بیش از 200 دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه‌سنگین و سنگین و 250 نفر از بخش خصوصی در سطح جاده‌های روستایی استان در زمینه‌ بازگشایی راه‌ها فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تامین اعتبارات و امکانات لازم یکی از مهم‌ترین نیازهای استان در بحث نگهداری راه‌ها با توجه به موقعیت جغرافیایی است، بیان داشت: متاسفانه در حال حاضر با کمبود امکانات و اعتبارات مواجه هستیم.

مدیر راه اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان در پایان بر تامین هر چه سریع‌تر اعتبارات در این حوزه تاکید کرد و افزود: کمبود امکانات با وجود بارش‌های پی‌درپی و خرابی دستگاه‌آلات ما را با مشکل روبه‌رو خواهد کرد.

انتهای پیام/79002/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول