اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه امام رضا (ع) در گفت‌وگو با فارس:

کار فرهنگی نباید دفعی و بدون تأمل باشد

فرمانده سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی با اشاره به اینکه کار فرهنگی نباید دفعی و بدون تأمل باشد، گفت: نباید از ایده‌آل خود بعد از 22 بهمن‌ماه 57 و دفاع مقدس عقب‌نشینی می‌کردیم اما هجوم رسانه‌ای و پرهزینه دشمن را نباید نادیده گرفت.

کار فرهنگی نباید دفعی و بدون تأمل باشد

سردار غلامرضا احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به اهمیت مقوله عفاف و حجاب اظهار کرد: در بحث عفاف و حجاب، تبیین زیرساخت‌ یکی از اقدامات مهم در راستای تحقق آن است.

وی افزود: سپاه در تعمیق مباحث فرهنگی مانند حلقه‌های صالحین، همایش‌هایی با همین عنوان برگزار کرده است و از همه مهم‌تر در بخش امر به معروف و نهی از منکر نیز فعالیت‌هایی دارد.

این مسئول از دیگر اقدامات سپاه استان در زمینه عفاف و حجاب به کارگاه‌های ترویج عفاف و حجاب اشاره کرد و افزود: چند هزار نفر در این کارگاه‌ها با گذراندن دوره‌های آموزشی در رده‌های مختلف سپاه فعالیت دارند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه زیرساخت اصلی اقدامات فرهنگی، تأثیرگذاری بر باورهای فردی و اجتماعی است، تصریح کرد: کارهای عمیقی در حال انجام است و در بحث روش‌های امر به معروف و نهی از منکر نیز در حال حاضر از روش‌های اغنایی استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: در برنامه‌های امر به معروف و نهی از منکر با همکاری ائمه جماعت، دست‌اندرکاران فرهنگی مساجد و فرماندهان پایگاه‌های بسیج اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

احمدی با بیان اینکه کارهای فرهنگی نباید دفعی، پرشتاب و بدون تأمل باشد، افزود: کار فرهنگی اقتضائات خاص خود را دارد و افرادی که روی فرهنگ کار می‌کنند آرام از طریق صدها رسانه و امکانات به فعالیت مشغول هستند لذا ما نیز باید آرام از فرد فرد اجتماع، محله، مسجد، کوچه و هر پایگاه این مسئله را مورد توجه قرار دهیم.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند که روزی شهرهای ما مورد طمع دشمن در جنگ نظامی بود و امروز افراد و همه جوانان ما در معادله تسخیر و دفاع، مورد بحث هستند.      

احمدی با اشاره به اینکه باید کار را برای تربیت همه افراد شروع کنیم، گفت: گسترش و توسعه برخی جلسات پیام‌دار مانند افزایش 90 یادواره شهید به هزار و 100 یادواره، نتیجه تأثیر این حرکت‌های فرهنگی است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) استان خراسان رضوی با بیان اینکه بخشی از ارزش‌های ما در همین محافل ماندگار و احیا می‌شود، اضافه کرد: اگر چنین فعالیت‌هایی نبود آسیب‌پذیری ما بیشتر بود.

وی تصریح کرد: درست است که نباید از ایده‌آل خود بعد از 22 بهمن‌ماه 57 و دفاع مقدس عقب‌نشینی می‌کردیم اما هجوم پر رسانه و پرهزینه دشمن را نیز نباید نادیده گرفت.

احمدی خاطرنشان کرد: در این جنگ از دوره التهاب و احساس خطر و دوره‌ای که رهبر از آن به عنوان شبیخون، غارت، قتل‌عام و ناتو فرهنگی نام بردند، عبور کرده‌ایم.

وی با اظهار امیدواری به اینکه خط فرهنگی تثبیت شده و هجوم ما نیز در میدان فرهنگی حاصل شود، اظهار کرد: ندای ملت ما در بیداری اسلامی منطقه و شعارهای 22 بهمن‌ماه 57 در بخشی از جهان شنیده می‌شود و این به آن معناست که کار ما بی‌تأثیر نبوده و بسیاری از معادلات دشمنان ناکام مانده است.

وی با اشاره به سخنان برخی از سران آمریکا و رژیم صهیونیستی در چند سال قبل که می‌گفتند خاورمیانه در حال وضع حمل و نقشه جدید ما در حال متولد شدن است، یادآور شد: این نوزاد و این نقشه با تدبیر و روشنگری نظام جمهوری اسلامی هیچ‌گاه به دنیا نیامد بلکه روند کار به سمت خاورمیانه اسلامی تغییر جهت یافت.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول