اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

افزایش 24 درصدی بارش در آذربایجان‌شرقی

وقتی برگ‌ریزان پیش خزان برف‌ریزان روسفید شد / کلیبر و سراب رکورددارند

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: طی پاییز امسال در استان 88.9 میلی‌متر بارندگی را شاهد بودیم که 24.9 درصد نسبت به دراز مدت افزایش را نشان می‌دهد.

وقتی برگ‌ریزان پیش خزان برف‌ریزان روسفید شد / کلیبر و سراب رکورددارند

امیرشاهرخ حسنعلی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: در سه ماه سال زراعی 93-92 (از اول مهر لغایت تا آذر ماه 92) میانگین بارندگی ثبت شده در مراکز هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی 88.9 میلی‌متر گزارش شده که با توجه به دوره آماری بلندمدت با مقدار 71.2 میلی‌متر مقدار 24.9 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: در همین مدت مقدار بارندگی در کلانشهر تبریز 73.3 میلی‌متر گزارش شده که با توجه به دوره آماری بلند مدت مشابه با مقدار 65.7 میلی‌متر مقدار 11.6 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

حسنعلی‌زاده اضافه کرد: در طی همین مدت بیشترین بارندگی از شهرستان کلیبر به مقدار 123 میلیمتر و کمترین بارش از شهرستان سراب به مقدار 28.7 میلیمتر ثبت و گزارش شده است.

کاهش 8.3 درصدی بارش‌ها در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی از کاهش 8.3 درصدی بارش‌ها در استان در 9 ماهه امسال خبر داد و گفت: در این مدت کلیبر رکورد بیشترین بارش و سراب کمترین بارش‌ها را به خود اختصاص داده است.

حسنعلی‌زاده اظهار کرد: در 9 ماه سال 92 (از اول فروردین تا آخر آذر ماه سال 92) میانگین بارندگی ثبت شده در مراکز هواشناسی استان آذربایجان شرقی 192.5 میلی‌متر گزارش شده است.

وی افزود: این مقدار بارش با توجه به دوره آماری بلندمدت مشابه با مقدار 209.8 میلی‌متر مقدار 8.3 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

حسنعلی‌زاده اظهار کرد: در همین مدت مقدار بارندگی در کلانشهر تبریز 170.2 میلی‌متر گزارش شده که با توجه به دوره آماری بلند مدت مشابه با مقدار 195 میلی‌متر مقدار 13 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در همین مدت بیشترین بارندگی از شهرستان کلیبر به مقدار 372.4 میلیمتر و کمترین بارش از شهرستان سراب به مقدار 129.5 میلیمتر ثبت و گزارش شده است.

انتهای پیام/60002/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول