اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله سلیمانی در مراسم عزاداری 28 صفر در زاهدان:‌

سایر ملل با الهام از تفکر قیام عاشورا ‌از زیر یوغ استعمارگران ‌خارج شدند‌

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: عاشورای حسینی فقط مختص شیعیان نیست بلکه ‌سایر ملل و رهبران جهان نیز از این مکتب درس گرفتند و تحولات کشور خود را برای خروج از زیر یوغ استعمارگران با تفکرات عاشورایی رقم زدند‌.

سایر ملل با الهام از تفکر قیام عاشورا ‌از زیر یوغ استعمارگران ‌خارج شدند‌

‌به گزارش خبرگزاری از زاهدان به نقل از ‌روابط عمومی شهرداری زاهدان،‌ آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در مراسم عزاداری 28 صفر در جمع کارکنان شهرداری ‌با ذکر سخنانی در خصوص شخصیت والای حضرت اباعبدالله(ع) و قیام بزرگ آن امام همام و اهمیت آن در دنیای اسلام افزود: واقعه ‌عاشورا به عنوان یک ماده ‌اشتعالزا‌، یک هسته‌ انرژی‌زا و کانون جنگ نرم در دل اسلام قرار گرفت‌ و پیشوایان بزرگ دینی ‌از این سرمایه ‌عظیم بهترین استفاده را در جهان به عمل ‌آوردند‌.

وی با اشاره به سخنانی از نبی مکرم اسلام در ‌ارتباط‌ با عظمت عاشورای حسینی اظهار داشت: خداوند یک حرارتی به کربلا داده ‌که هیچ سرمایی نمی‌تواند آن را ضعیف کند‌.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان مخالفت‌هایی که توسط حکومت‌های مختلف در جهان برای مقابله با شور حسینی انجام دادند، خاطرنشان کرد: ‌در دوره‌های مختلف در جهان حکومت‌های زیادی از جمله حکومت رضاخانی سعی داشتند تا این قیام و یاد امام حسین (ع) را از دل و ذهن مردم پاک کنند و اگر چه در پاره‌ای از موارد این مخالفت‌ها بسیار سنگین بود و شدت داشت و حتی در برخی از موارد با تخریب بارگاه و قبر مطهر امام حسین (ع) همراه بود اما هیچ خللی در اعتقادات و ارادت مردم نسبت به خاندان اهل بیت(ع) به وجود نیامد‌.

امام جمعه ‌زاهدان افزود‌: ماهیت ضد طاغوتی‌، ضد استعماری و ظلم‌ستیزی نهضت عاشورا باعث تداوم و ماندگاری آن در سال‌های متمادی شده و هر سال بر حرارت آن می‌افزاید و هر کسی که در دنیا روحیه‌ جوانمردی‌، آزادگی و آزادی‌خواهی داشته باشد قطعاً به این نهضت می‌پیوندد و دنبال تفکرات عاشورایی خواهد رفت.

سلیمانی با بیان اینکه تفکرات عاشورایی و اعتقادات اسلامی آنچنان در دل و روح مردم ریشه دوانده است که هیچ حادثه‌ای نمی‌تواند آن را از بین ببرد، تاکید کرد: ‌‌حتی پس از فروپاشی حکومت کمونیستی در شوروی سابق نخستین چیزی که در این کشور نمود پیدا کرد شنیدن اذان از گلدسته‌های مساجد بود و این نشان از مستحکم بودن اعتقادات اسلامی در ملل مختلف جهان است‌.

وی تصریح کرد : ما الان در خصوص حادثه‌ای به نام عاشورا سخن می‌گوییم‌، حادثه‌ای که بیش از 1300 سال قبل به وقوع پیوسته اما می‌بینیم روز به روز بر حرارت و گرمی آن افزوده می‌شود و هیچ چیز نتوانسته از عظمت آن کم کند‌ به طوری که امسال با وجود تمامی ترورها‌، بمب‌گذاری‌ها و مخالفت‌های گوناگون استعمارگران‌ بالغ بر 20 میلیون نفر در مراسم اربعین حسینی شرکت کردند و این خود نشانگر ماندگاری خورشید حیات بخش عاشورا و جذبه‌ وصف‌ناپذیر آن است‌.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ‌بیان داشت‌: عاشورا و قیام امام حسین (ع) با هزینه‌های سنگینی زنده مانده و پس از گذشت قرن‌ها به دست ما رسیده است و ‌باید با تمام توان و قوا این موضوع را به دیگران و نسل‌های آینده منتقل کنیم‌.

‌سلیمانی از حادثه ‌عاشورا به عنوان یک الگو و سرمشق برای جهانیان یاد کرد و گفت : عاشورای حسینی فقط مختص شیعیان نیست بلکه علاوه بر ایران اسلامی که انقلاب آن به تأسی از قیام حضرت اباعبدا...الحسین (ع) به وقوع پیوست‌، سایر ملل و رهبران جهان نیز از این مکتب درس گرفتند و تحولات کشور خود را برای خروج از زیر یوغ استعمارگران با تفکرات عاشورایی رقم زدند‌.  

انتهای پیام/75004/ش/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول