اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان سمنان خبر داد

11 کشته و 12 مجروح؛ پایان حادثه غم‌انگیز جاده تهران ‌ـ مشهد

فرمانده انتظامی استان سمنان از بر جای گذاشتن 11 کشته و 12 مجروح در پی برخورد کامیون و اتوبوس در جاده تهران ‌ـ مشهد خبر داد.

11 کشته و 12 مجروح؛ پایان حادثه غم‌انگیز جاده تهران ‌ـ مشهد

سردار محمدرضا میرزایی دقایقی پیش در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در استان سمنان ضمن تأیید این خبر، در تشریح جزئیات آن اظهار کرد: حادثه رانندگی ناگواری شب گذشته در محور تهران - مشهد رخ داد، که به دنبال آن شماری از هم‏وطنانمان در دم جان باختند و تعدادی دیگر مجروح شدند.

وی با بیان اینکه این سانحه در موقعیت مکانی 25 کیلومتری شهر دامغان ثبت شده است، گفت: برخورد یک دستگاه کامیون در این حادثه با یک دستگاه اتوبوسی که در کنار محور توقف کرده بود، این حادثه ناگوار را رقم زد.

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه محور تهران - مشهد در محدوده استحفاظی استان سمنان دارای نقاط حادثه‏خیزی است که رانندگان باید به آنها توجه داشته باشند و همواره مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند، گفت: در حادثه ناگوار دیشب نیز در این منطقه، متاسفانه 11 نفر کشته و 12 نفر مجروح شدند.

میرزایی ادامه داد: اتوبوس مربوط در کنار جاده تهران - مشهد برای استراحت بین‏راهی مسافران و رانندگان متوقف شده بود که پس از برخورد یک دستگاه کامیون از پشت به آن، دچار سانحه شد.

وی با بیان اینکه در اثر این حادثه، حریقی نیز رخ داده است که در پی آن برخی مسافران اتوبوس دچار سوختگی شدید شدند، گفت: علت این حادثه که نقص فنی خودروی کامیون بوده یا عوامل محیطی و خستگی و خواب‏آلودگی راننده توسط کارشناسان در دست بررسی است.

رئیس پلیس راه استان سمنان نیز در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در استان سمنان ضمن تأیید این خبر، در تشریح جزئیات آن اظهار کرد: سانحه شدیدی حدود ساعت 24 شب گذشته در محور تهران - مشهد رخ داد و یک دستگاه کامیون با اتوبوس بین‏شهری در این محور برخورد کرد.

علیرضا رضوی‏خبیر ادامه داد: این واقعه در کیلومتر 21 محور دامغان به شاهرود رخ داد که همه ساله شاهد عبور میلیون‏ها نفر زائر حرم رضوی است.

وی علت اصلی وقوع این حادثه را کم توجهی راننده کامیون به جلو و خستگی و خواب‏آلودگی اعلام کرد.

رئیس پلیس راه استان سمنان افزود: این سانحه در حالی اتفاق افتاد که اتوبوس مسافری حامل زائران بارگاه رضوی در کنار جاده تهران - مشهد متوقف شده بود و ناگهان خودروی کامیون با آن برخورد کرد.

رضوی‏خبیر اضافه کرد: اتوبوس مسافری از مبدأ هشتگرد کرج در حال عزیمت به مشهد مقدس بود که دچار این سانحه شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، این در حالی است که سازمان امداد و نجات هلال احمر امروز اعلام کرد: برخورد اتوبوس بنز مسافربری با کامیون حامل چسب و مواد شیمیایی به حریق دو خودرو منجر شد و طی این حادثه 41 نفر از سرنشینان این خودروها دچار آسیب شدند.

سازمان امداد و نجات هلال احمر در گزارش خود افزود: با اطلاع‌رسانی اورژانس، مأموران امداد و نجات نیز به محل حادثه رسیدند و مشخص شد که طی این حادثه 12 نفر جان خود را از دست داده‏اند.

در ادامه اعلام شده است: 20 نفر از مجروحان نیازمند انتقال به بیمارستان هستند که 16 نفر آنها با آمبولانس‏های اورژانس کشور و 4 نفر آنها به وسیله نیروهای سازمان امداد و نجات هلال احمر به بیمارستان منتقل شدند.

انتهای پیام/2249/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول