اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر قوچان:

کمبود آب و عدم گازرسانی به روستاهایی که 5 کیلومتر با خط لوله فاصله دارند

رئیس شورای اسلامی شهر قوچان از کمبود آب و عدم گازرسانی به روستاهایی که 5 کیلومتر با خط لوله فاصله دارند خبر داد.

کمبود آب و عدم گازرسانی به روستاهایی که 5 کیلومتر با خط لوله فاصله دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان اسدالله قاسمی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در سالن کنفرانس شهرداری اظهار داشت: شهر قوچان دارای چندین هزار سال قدمت بوده ولی در مقایسه با شهرهای هم‌جوار خود به حق اصلی خود نرسیده است.

وی با بیان این مطلب که به جز شورای شهر و روستا، شورای شهرستان، استان و شورای عالی استان‌ها نیز وجود داشته تصریح کرد: پس از شروع به کار شوراها در روستاها و شهر، نمایندگانی از میان آنها مشخص شده که شورای شهرستان را تشکیل داده و نماینده این شورا در سطح استان، شورای استان را تشکیل خواهد داد.

عضو شورای استان خراسان رضوی با تاکید بر این مطلب که این استان در شورای عالی استان‌ها دارای 3 نماینده است، افزود: حلقه مفقوده در شوراها با تشکیل شورای عالی استان‌ها از بین رفته زیرا این شورا با داشتن 72 عضو که برآیند نخبگان شوراهای اسلامی در کل کشور بوده می‌تواند با استفاده از این پتانسیل بسیاری از نقایص را برطرف سازد.

وی اضافه کرد: رئیس شورای شهرستان یک بازوی قوی در کنار نماینده شهرستان محسوب شده که می‌توانند با تعامل بیشتر با یکدیگر بسیاری از مشکلات در حوزه شهرستان خود را برطرف ساخته و طرح‌ها و ایده‌ها را در وزارتخانه‌ها بیان کنند.

عضو شورای شهر قوچان با اشاره به این موضوع که تمام وظایف فرهنگی، اجتماعی و عمرانی شوراهای شهر و روستا برای شورای شهرستان نیز تعریف شده، یادآور شد: شوراهای شهر، روستا و بخش زیرمجموعه شورای شهرستان بوده و مصوبات این شوراها به شورای شهرستان ارسال می‌شود که بعد از بررسی آن در رابطه با مطابقت با قانون اساسی پس از 10 روز برای اجرا یا بررسی مجدد به آنها ابلاغ می‌کنند.

وی بیان کرد: در دوره‌های قبل، شورای شهرستان زیاد جدی گرفته نشده و شورا به صورت بسته کار می‌کرد به گونه‌ای که خبرنگاران در جلسات حضور نداشتند اما در دوره جدید این امکان برای خبرنگاران فراهم شده تا در بسیاری از جلسات کمیسیون‌های مختلف حضور داشته باشند.

قاسمی عنوان کرد: کمبود آب در بخش کشاورزی مشکل بسیاری از روستاهای قوچان بوده که برای رفع این مشکل باید به جای برداشت غیرمجاز از آب‌های زیرزمینی، با ایجاد سد و بند از آب‌های سطحی به نحو مطلوب استفاده کرد.

وی ادامه داد: اشتغال و انجام کارهای فرهنگی نیز در روستاها با مشکل مواجه بوده و روش طرح‌های هادی نیز در شهرستان باید ابتدا بومی‌سازی شده و سپس انجام گیرد.

رئیس شورای شهرستان قوچان با بیان این موضوع که در قوچان 6 ماه از سال هوا سرد بوده و یخبندان است، گفت: در بسیاری از روستاها کار گازرسانی به کندی صورت گرفته به گونه‌ای که روستاهایی که با خط لوله گاز فاصله 5 کیلومتری دارند گازرسانی انجام نشده که یکی از دلایل، مهاجرت از روستا به حاشیه شهر است.

انتهای پیام/2202/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول