اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد‌ استان تهران:

هنرمندان ‌در دوران گذشته‌ حمایت و پشتیبانی نشدند‌‌‌

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با بیان اینکه هنرمندان ‌در دوران گذشته‌ حمایت و پشتیبانی نشدند‌، گفت: ‌‌‌‌امیدواریم با همت و تلاش همه دوستان و همدلی و همکاری بتوانیم گام‌های شایسته‌ای را در این راستا برداریم.

هنرمندان ‌در دوران گذشته‌ حمایت و پشتیبانی نشدند‌‌‌

برزین ضرغامی در حاشیه مراسم معارفه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با تاکید بر اینکه سایه حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) بر سر شهرری است، گفت: حضرت سیدالکریم (ع) یار با وفای اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام بود و همواره مورد وثوق ائمه اطهار (ع)‌ بود.

مدیرکل ‌فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران اظهار داشت: امیدواریم در ری بتوانیم با اجرای برنامه‌های فرهنگی غنی در راستای اهداف والای اسلام و انقلاب گام برداریم ‌و سلوک حضرت عبدالعظیم (ع) را در زندگی خودمان عملی کنیم.

وی در ادامه از فرهنگ به ‌عنوان کارخانه انسان‌ساز یاد کرد و افزود: دغدغه اصلی امام خمینی (ره) از مبدأ مبارزات انقلاب اسلامی در سال 42 تا سال 68 ‌فرهنگ بود.

ضرغامی فرهنگ را سرمنشأ هویت، اشتغال، خودباوری و ... دانست و ‌بیان داشت: مقام معظم رهبری در جمع اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان فرمودند «فرهنگ در کنار اقتصاد و سیاست نیست بلکه فرهنگ زیربنا و اصل اقتصاد و سیاست است».

مدیرکل ‌فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در ادامه علت دعواهای امروز برخی از کشورها را مسائل و مشکلات فرهنگی بیان کرد.

وی با اشاره به سبقه و قدمت تاریخی شهرری عنوان کرد: بنا به قول‌هایی که در تاریخ آمده شهرری 13 شهری است که در بین شهرهای جهان تاسیس شده است.

ضرغامی ری را جزو قدیمی‌ترین شهرهایی که دارای تمدن و هویت بوده است برشمرد و تصریح کرد: ری همواره کانون توجه، مدنیت و تربیت انسان بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر مهندسی فرهنگی بیان داشت: امروز باید با به کارگیری تمام ظرفیت‌های نظام و توانایی‌های افراد در راستای مهندسی فرهنگی جامعه گام برداریم.

وی با بیان اینکه ری از ظرفیت‌های بالای برخوردار است، ادامه داد: شهرستان ری با داشتن هنرمندان فاخر، ارزشی و توانمند در عرصه‌های مختلف هنر از ظرفیت بالایی بهره‌مند است.

تشریح نقش ارشاد در جامعه

ضرغامی با اشاره به رسالت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در جامعه یادآور شد: نقش ارشاد در جامعه پشتیبانی و هماهنگی هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران اظهار داشت: هنرمندان و افرادی که دغدغه فرهنگ را در شهر دارند می‌توانند فرهنگ‌سازی کنند.

وی ادامه داد: هنرمندان بدون توجه به رفت و آمد مسئولان این حوزه با اتکای به هنر خود فرهنگ را رقم می‌زنند.

فرهنگ را با سرنوشت مدیران گره نزنید

ضرغامی با بیان اینکه رفت و آمد مسئولان در کشور ما امری طبیعی است، عنوان کرد: امیدواریم سرنوشت فرهنگ و هنر را به سرنوشت مدیران اجرایی گره نزنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران بیان داشت: متاسفانه در دوران گذشته آن‌گونه که باید و شاید رسالت حمایت و پشتیبانی از هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر صورت نگرفته است که امیدواریم با همت و تلاش همه دوستان و همدلی و همکاری بتوانیم گام‌های شایسته‌ای را در این راستا برداریم.

فرصت‌سوزی نمی‌کنیم/پویایی حوزه فرهنگ، پویایی همه حوزه‌ها را به ارمغان می‌آورد

ضرغامی توجه به فرهنگ را راه‌‌حل اصلاح جامعه دانست و ابراز داشت: اگر فرهنگ فعال و پویا باشد سایر حوزه‌های دیگر نیز فعال و پویا می‌شوند و اگر سلامت فرهنگ و هنر حفظ شود سایر حوزه‌ها نیز سلامتشان حفظ می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با تاکید بر همفکری و همکاری با هنرمندان خاطرنشان کرد: از هنرمندان انتظار داریم ‌‌که مسئولان را از راهنمایی‌هایشان محروم نسازند.

تبدیل حوزه فرهنگ ری به الگو و اسوه فرهنگ کشور

مدیرکل ‌فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در پایان با تاکید بر تلاش و کوشش در عرصه فرهنگ و هنر اذعان داشت: امید است با تلاش هنرمندان و مسئولان ذی‌ربط حوزه فرهنگ و هنر شهرری را به الگو تبدیل کنیم و مردم از فرصت‌هایی که شما به فرهنگ و هنر کشور ارائه می‌دهید، استفاده کنند.

انتهای پیام/2462/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول