اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد

‌تشکیل کمیته ویژه احیای تالاب هامون‌/اختیارات به استاندار سیستان و بلوچستان تفویض شد

استاندار سیستان و بلوچستان ‌‌از تشکیل کمیته ویژه احیای تالاب هامون خبر داد و گفت: با تفویض اختیار وزیر نیرو و رئیس سازمان محیط زیست‌ به مقام عالی اجرایی در استان این کمیته مسئول پیگیری امور احیای تالاب هامون است.

‌تشکیل کمیته ویژه احیای تالاب هامون‌/اختیارات به استاندار سیستان و بلوچستان تفویض شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان،‌ علی اوسط هاشمی‌ با تشریح سفر معاونت نظارت، راهبردی و برنامه ریزی ریاست جمهوری اظهار داشت: سفر دکتر نوبخت به منظور پیگیری تخصیص کامل اعتبارات بودجه سال 92 و افزایش اعتبارات بودجه سال 93 صورت گرفت.

وی بر متمرکز ساختن نگاه مسئولان کشوری به استان تاکید کرد و افزود: محوریت قراردادن سیستان و بلوچستان و تمرکز نگاه مرکز به استان می تواند تنها راه برون رفت از وضعیت کنونی در استان باشد.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان از تخصیص 80 درصدی اعتبارات سال جاری در ماه‌های باقی مانده به پایان سال خبر داد و تصریح کرد: این اعتبار در مقایسه با 8 ماه گذشته به 4 برابر افزایش یافته است.

‌هاشمی بر نقش و جایگاه دکتر نوبخت در دولت اشاره کرد و ادامه داد: دعوت از ایشان به منظور پیگیری مطالبات استان و افزایش بودجه سال آینده صورت گرفت.

وی بیان داشت: تعیین تکلیف بیش از 700 نفر از نیروهای قبول شده در آزمون استخدامی سال گذشته دستگاه‌های اجرایی و تعیین ردیف بودجه جهت پرداخت حقوق این افراد از دیگر موارد مصوب در سفر معاون رئیس جمهور به استان بود.

وی بر اختصاص بیش از 52 میلیارد تومان پرداخت یارانه صنعتی به سرمایه‌گذاران بخش صنعت اشاره کرد و اذعان داشت: در سال‌های اخیر بسیاری از کارگاه‌های تولیدی و کارخانجات استان بر اثر برخی مشکلات مالی دچار زیان شده اند از این رو با اختصاص این مبلغ به احیای این مراکز تولیدی و ایجاد اشتغال گام بر می‌داریم.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با احداث خط ریل چابهار به زاهدان و زاهدان به بیرجند نوار ریلی شرق کشور را به منظور افزایش ترانزیت در این منطقه تکمیل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 7 هزار پست سازمانی در استان بدون تصدی است، اظهار داشت: در سال‌های گذشته به دلیل عدم تخصیص ردیف اعتبار برای جذب نیرو برای پست های خالی این امر میسر نشد اما با رایزنی مسئولان استانی با مرکز در تلاشیم تا بتوانیم این موضوع مهم را عملیاتی کنیم.

‌هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود به سفر همزمان وزیر نیرو و رئیس سازمان محیط زیست کشور به سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: احیای تالاب هامون، استفاده از انرژی های نو و خدادادی در استان و مدیریت صحیح آب های موجود در منطقه از جمله دلایل مهم برای حضور دو مقام کشوری به استان بود.

رئیس شورای تامین استان بر کلنگ زنی سد ماشکید سفلا توسط وزیر نیرو، اشاره کرد و افزود: این سد به منظور انتقال آب شرب به مردم مناطق مهرستان و سیب و سوران احداث می‌شود.

وی بر وضعیت کنونی سدهای استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر سه سد در حال احداث و 14 سد در حال مطالعه در استان داریم.

‌استاندار سیستان و بلوچستان از تشکیل کمیته ویژه احیای تالاب هامون خبر داد و گفت: با تفویض اختیار وزیر نیرو و رئیس سازمان محیط زیست کشور به مقام عالی اجرایی در استان این کمیته مسئول پیگیری امور احیای تالاب هامون است.

وی ضمن اشاره به بازدید هوایی وزیر نیرو و رئیس سازمان محیط زیست کشور از تالاب خشک شده هامون، خواستار پیگیری مسئولان وزارت امورخارجه در دستیابی به حقابه سیستان شد.

انتهای پیام/75004/ش/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول