اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ساری در گفت‌وگوی تفضیلی با فارس:

کمربندی شمالی ساری تا 22 بهمن باز می‌شود/ دستگاه زباله‌سوز به‌زودی

فرماندار ساری گفت: با دریافت 3 میلیارد تومان اعتبار امکان تردد در کمربندی شمالی ساری تا 22 بهمن فراهم می‌شود.

کمربندی شمالی ساری تا 22 بهمن باز می‌شود/ دستگاه زباله‌سوز به‌زودی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری جواد واحدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری به سئوالات خبرنگاران فارس در دفتر خبر گزاری فارس در مازندران پاسخ داد.

فارس: قرار بود دبیرخانه توسعه ساری به پیشنهاد زنده‌یاد جابر معافی در فرمانداری ساری راه‌اندازی شود و در این دبیرخانه نیز رسانه‌ها حضور داشتند درباره آخرین وضعیت ایجاد این دبیرخانه توضیح بفرمایید.

واحدی: در حوزه رسانه‌ای قرار بود این دبیرخانه با محوریت شادروان جابر معافی اداره شود، تفکر ایجاد این ستاد از طریق استاندار مطرح شد و استاندار به دلیل نگاه توسعه‌ای که داشتند تاکید کردند که این ستاد در مرکز استان مازندران راه‌اندازی شود.

فارس: قرار بود برای توسعه ساری ستاد توسعه و عمران در این شهر راه‌اندازی شود، راه‌اندازی این ستاد به کجا ختم شد؟

واحدی: برای ایجاد توسعه در ساری ستاد توسعه عمران و سرمایه‌گذاری را مرکز استان مازندران دنبال کردیم، همه فکر می‌کنند که ساری جایی برای توسعه ندارد و همه توسعه را در فضای فیزیکی می‌بینند، در فضای مختلف باید توسعه را ببینیم، اشتباه مدیران توسعه فیزیکی است در صورتیکه توسعه در فضای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مد نظر است و برای همه ابعاد توسعه باید برنامه‌ریزی شود.

فارس: آیا ساری مصوبات اجرایی نشده هم دارد؟

 واحدی: در باب توسعه عمرانی از دولت قبل 124 مصوبه داریم که نیاز به 114 میلیارد تومان اعتبار است.

ستاد توسعه عمران ساری در حوزه عمران نیز ورود پیدا کرد و با تعامل و همدلی که بین نمایندگان و مدیران استان وجود دارد با محوریت آیت‌الله طبرسی در بحث عمران ورود کرد که نسبت به تامین اعتبار و اجرایی شدن این پروژه‌ها نیز اقدام می‌شود.

فارس: برنامه‌ای برای اصلاح شبکه آبرسانی مرکز مازندران در  دستور کار دارید؟

واحدی: مهم‌ترین دغدغه ما تامین آب آشامیدنی برای ساری است، آبرسانی و اصلاح شبکه آبرسانی ساری در سه محور باید انجام شود.

اول ایجاد منابع تامین آب که مشکل چندانی در این امر وجود ندارد که آب مورد نیاز ساری از سد سلیمان تنگه و چاه‌های اطراف ساری تامین می‌شود.

بحث اصلاح شبکه آبرسانی است ساز و کار شبکه آب ما خیلی فرسوده و قابلیت ترمیم ندارد و باید اصلاح انجام شود و برای اصلاح نیاز به 8 میلیارد تومان اعتبار داریم.

 فارس: در بحث توسعه ساری آیا این موضوع فقط در مرکز استان پیگیری می‌شود و آیا نشستی با مسئولان کشور نیز داشتید؟

 واحدی: در بحث توسعه ساری قرار شد که هر دوشنبه با یک وزیر به اتفاق نمایندگان مجلس دیدار داشته باشیم که برای تامین آب ساری با وزیر نیرو دیدار داشتیم و جلسه‌ای بسیار خوبی بود و نقاط ضعف و قوت مورد بررسی قرار گرفت.

گروهی هم برای مطالعه آب سطحی در نظر گرفتیم که منابع آب را در صد سال دیگر را تامین کنیم و پیگیری عمرانی در این زمینه داشته باشیم.

فارس: چه اقداماتی برای آزادسازی کمربندی ساری انجام شده است؟

واحدی: در حوزه عمرانی آزادسازی کمربندی مهم‌ترین دغدغه ما است، ترافیک ساری سنگین است، مشکل ترافیک در حوزه‌های مختلف برای ساری زیان‌آور است.

با پیگیری‌های انجام شده 3 میلیارد تومان بودجه اعتبار دریافت کردیم و با بازدیدی که انجام شد تا بهمن ماه جاده کمربندی ساری باز می‌شود.

فارس: در با باز شدن کمربندی ساری قول‌های زیادی داده شد آیا واقعا این بار موضوع جدی است؟

واحدی: کمربندی ساری در موعد اعلام شده این بار حتما باز می‌شود، 9 واحد مسکونی در مسیر این کمربندی قرار داشت که این واحدها تملک شد به دلیل کمبود اعتبار فعلا امکان آسفالت وجود ندارد ولی رفت و آمد در این مسیر حتما انجام می‌شود.

فارس: پروژه دیگری در دست اجرا دارید که در مدت کوتاهی دیگر به بهره‌برداری برسد؟

واحدی: پل ذغال‌چال ساری نیز از دیگر پروژه‌های است که تا یک ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد و احداث پل کابلی ساری نیز از دیگر پروژه‌هایی است که دغدغه جدی مسئولان است.

فارس: آخرین اقدامات برای ساماندهی زباله ساری چه بوده است؟

واحدی: در بحث زباله‌ ساری به یک زمانی رسیدم که باید حرف‌ها تبدیل به عمل شود هم و غم استانداری مازندران در این پروسه زمانی مشکل زباله مازندران حل شود، پیگیری انجام شد و با توجه به اینکه طرف خارجی ما 80 درصد دستگاه را آماده کرد و این دستگاه آماده حمل به کشور است.

مجوزهای زیست‌محیطی برای ورود دستگاه دریافت شد و محل نصب دستگاه نیز مشخص شد ولی بیشترین تاکید ما در بحث کارخانه زباله‌سوز ساری استاندارد بودن دستگاه است البته موقع انتقال دستگاه به استان است و تاکید ما این است پیوست طرح استاندارد لازم دنیا و اروپا باشد و این موضوع در قرار داد طرف مقابل لحاظ شد.

فارس: مکان دفن کارخانه زباله‌سوز ساری مشخص شد؟

واحدی: در حال حاضر مهم‌ترین دغدغه ما رعایت استاندارد بین‌المللی دستگاهی که قرار است وارد استان مازندران شود است.

فارس: آیا سفارش برای این دستگاه از قبل ارائه نشده بود؟

واحدی: سفارش ما برای ساخت این دستگاه ساخت دستگاهی که آخرین استاندارهای بین‌المللی را کسب کرده باشد.

برای اطمینان از اینکه استاندارد کامل برای این دستگاه رعایت شده است یا خیر سازمانی است که باید این دستگاه را تایید کند استاندار زیرا این دستگاه برای ما خیلی مهم است.

این دستگاه پس از تایید مراجع ذیصلاح بین‌المللی در چین تحویل سفیر ایران در این کشور می‌شود.

فارس: آیا منابع مالی برای کارخانه زباله سوز تامین شد؟

واحدی: 50 تا 60 درصد منابع مالی تامین و  پرداخت شد.

فارس: زمان انتقال دستگاه چه موقع تعیین شد؟

واحدی: براساس قرارداد تا پایان سال باید برای انتقال مدیریت شود ولی مکان باید به تایید محیط زیست برسد و هر زمان که محیط زیست نظر قطعی‌اش برای نصب دستگاه در محل را تایید کند این دستگاه در محل مورد تایید محیط زیست نصب می‌شود.

فارس: درباره مشکلاتی محیط زیستی که  کارخانه آرین سینا دارد توضیحاتی بدهید؟

واحدی: درباره آلاینده بودن کارخانه آرین سینا باید محیط زیست پاسخگو باشد، محیط زیست باید اعلام کند که کارخانه آرین سینا آلودگی دارد و یا اینکه برخی از بخش‌های این کارخانه نیاز به اصلاح دارد.

راه‌اندازی کارخانه آرین سینا با نظر محیط زیست ایجاد شد و قسمت‌هایی از این کارخانه مشکل دارد که باید اصلاح شود.

کارخانه آرین سینا یک دستگاه فیلترینگ را خریداری کرد اما به واسطه تحریم نمی‌توانیم این دستگاه را وارد کشور کنیم با توجه به مذاکرات ژنو زمینه برای ورود دستگاه مشابه آرین سینا آماده است که در تلاش هستیم این دستگاه وارد شود.

در توسعه کارخانه آرین سینا برخی افراد در حال کار شکنی هستند که با وارد شدن دستگاه فیلترینگ و نصب این دستگاه کسانی که در راه توسعه این کارخانه کار شکنی می‌کنند را رسوا می‌کنیم.

درباره این کارخانه بحث بو مطرح شد که دستگاه بوگیر نصب شد و عده‌ای به بهانه‌های واهی مانند سوزش چشم در محل تولید کارخانه را مطرح کردند که  سوزش چشم در محیط کارخانه مشکلی برای مردم ایجاد نمی‌کند.

من به عنوان فرماندار مسئول ایجاد اشتغال هم هستم و به دنبال این هستیم که اشتغال پایدار ایجاد شود و این موضوع نیز باید در کنار رعایت مسائل زیست محیطی در دستور کار قرار گیرد.

منکر آلوده بودن کار آرین سینا نیستیم ولی صاحب نظر در این حوزه نیستم و در این باره باید مسئولان محیط زیست ورود پیدا کنند.

فارس: با توجه به آلوده بودن فعالیت این شرکت آیا برنامه برای جلوگیری از ایجاد فاز سوم در دستور کار شما قرار ندارد؟

واحدی: در حال حاضر در حال احداث سوله هستند و برای نصب دستگاه باید نظر دستگاه‌های مرتبط را جلب کنند و بدون مجوز از مسئولان دارای تایید صلاحیت نمی‌توانند دستگاه نصب کنند.

فارس: مهم‌ترین برنامه فرمانداری ساری برای مناطق محروم این شهرستان چیست؟

واحدی: برای چهاردانگه و دودانگه پروژه عمرانی داریم ولی در حال حاضر مشکل اعتبار داریم.

تخصیص اعتبار ما 20 درصد است اگر تخصیص اعتبار به 100 تا 70 درصد برسد، امکان اجرای پروژه‌های عمرانی در این مناطق در دستور کار قرار می‌گیرد.

فارس: درباره آخرین وضعیت راه‌اندازی شهرک دامپروری در چهاردانگه ساری توضیحاتی را ارائه بفرمایید؟

واحدی: غیر از شهرک دامپروری قرار است یک مجتمع تولید علوفه و پرواربندی گوسفند و تولید مرغ مادر و کشتارگاه صنعتی مجتمع چند منظوره برنددار کشوری در این منطقه به بهره‌برداری برسد که کار اجرایی این پروژه در دستور کار قرار گرفت و قرار است به زودی اجرایی شود.

 فارس: به عنوان آخرین سئوال زمزمه‌های مبنی بر تغییر فرمانداران در استان مازندران به گوش می‌رسد آیا شما هم در لیست تغییر و تحول استاندار مازندران قرار دارید؟

واحدی: این سئوال باید از استاندار مازندران پرسیده شود بنده نیروی وزارت کشوری هستم و تابع ولایت هر جا باشم برای نظام باید خدمت کنم.

===============

گفت‌وگو از جاوید عباسی

===============

انتهای پیام/86004/ع40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول