اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما:

نیازمند نهضت سوادآموزی در حوزه رسانه هستیم

عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما با اشاره به اینکه در دوره‌ای ما نیازمند نهضت سوادآموزی بودیم، گفت: اکنون نیازمند نهضت سوادآموزی در حوزه رسانه هستیم.

نیازمند نهضت سوادآموزی در حوزه رسانه هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدبشیر حسینی، پژوهشگر برگزیده فرهنگ و ارتباطات عصر امروز در سومین جلسه از سلسله نشست‌های رسانه‌های نوین و آثار آن بر سبک زندگی اسلامی در سالن همایش بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی اظهار داشت: در دوره‌ای ما نیازمند نهضت سوادآموزی بودیم زیرا در آن زمان سواد به معنای خواندن و نوشتن بود.

حسینی افزود: اکنون در عصر رسانه قرار گرفتیم که اگر انتخاب نکنیم، انتخاب می‌شویم و دعوای رسانه‌ها بر سر دزدیدن مخاطب است.

عضو هیئت تحریریه خبر صدا و سیما گفت: رسانه‌ها رقابت دارند که جهت‌گیری بیشتر افکار عمومی را هر یک به خود اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه در دوره‌ای، تلویزیون شاه‌نشین خانه‌ها بود، افزود: اما در آن زمان تلویزیون ساعات محدودی از خانواده‌ها را به خود اختصاص می‌داد و گسل زیادی بین اعضای خانواده ایجاد نمی‌کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما گفت: حرکت و حضور 9 دی مردم در واکنش به انتخاب ابلهانه و کودکانه دشمنان که عاشورای حسینی را هدف قرار داده بودند، نمونه‌ای از این بروز و ظهور رسانه‌ای است.

وی افزود: یکی از کارهای رسانه‌ها، زاویه دید دادن به مردم است که اگر این زاویه دید، نادرست باشد مردم را به ناکجاآباد می‌برد.

حسینی گفت: کار جدی رسانه‌ها، ایجاد الگوی رفتاری است که تحلیل سیاسی و برخورد اجتماعی مردم را ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه باید مدل‌های تربیتی را یک‌بار دیگر اصلاح کنیم، تصریح کرد: ما در انواع رسانه‌ها با رسانه‌ای به نام قرآن مواجهیم که به سبب تصویرسازی قوی و زیبا و شکل رسانه‌های مکتوب، هنوز نمی‌دانیم در کدام گروه جای می‌گیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما اظهار داشت: تصویرسازی صحیح یکی از بزرگ‌ترین وظایف رسانه‌ها است.

وی در پایان فیلتر کردن را از وظایف دولت برشمرد و گفت: وظیفه دولت است که حد و مرزها را تعیین و بر رعایت آنها، نظارت کند، هر چند که رسانه‌ها گاهی اوقات نقایص فرهنگی را از انبار به ویترین می‌آورند ولی لازم است که در گام‌های بعد، به آینده رسانه‌ها بیندیشیم و توانمند قدم برداریم.

انتهای پیام/2202/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول