اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر سواد‌آموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی:

میانگین سواد‌آموزی خراسان رضوی 2 درصد بالاتر از متوسط کشوری است

مدیر سواد‌آموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در حال حاضر میانگین سواد‌آموزی استان خراسان رضوی از متوسط کشوری دو درصد بالاتر است.

میانگین سواد‌آموزی خراسان رضوی 2 درصد بالاتر از متوسط کشوری است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد علیرضا بهشتی سعادت ظهر امروز در نشست خبری هفته سواد‌آموزی که در مرکز آموزش علمی کاربردی شهید سعیدی برگزار شد، اظهار کرد: تمام آموزشیاران نهضت سواد‌آموزی از مهرماه سال 92 به استخدام آموزش و پرورش در آمده‌اند.

وی تصریح کرد: کار سواد‌آموزی در اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی 100 درصد به شکل برون‌سپاری انجام می‌شود.

مدیر سواد‌آموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه سواد‌آموزی در مجموعه استان خراسان رضوی نسبت به اوایل انقلاب 52.5 درصد رشد داشته، تصریح کرد: 213 هزار و 610 نفر طبق سرشماری سال 90 در استان خراسان رضوی بی‌سواد هستند که از این تعداد 112 هزار و 327 نفر ساکن در شهر و 101 هزار و 283 نفر ساکن در روستا هستند.

بهشتی سعادت ادامه داد: نسبت باسواد شدن زنان و جمعیت روستایی در خراسان رضوی نسبت به مردان و جمعیت شهری بالاتر بوده است. به عبارت دیگر در برنامه‌های کاری استان توجه به روستاها و مناطق محروم و همچنین سواد‌آموزی به زنان به عنوان رکن اصلی خانواده مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: به طور کلی 86.3 جمعیت بی‌سواد استان از ابتدای انقلاب تاکنون باسواد شده‌اند.

مدیر سواد‌آموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه امروز در استان خراسان بانک اطلاعات افراد باسواد و بیسواد تشکیل شده اظهار کرد: در حال حاضر در جمعیت 6 سال به بالای خراسان رضوی 692 هزار و 382 نفر بی‌سواد هستند.

بهشتی سعادت ادامه داد: در حال حاضر میانگین سواد‌آموزی استان خراسان رضوی از متوسط کشوری دو درصد بالاتر است.

وی با اشاره به معضل حاشیه‌نشینی در شهرهای بزرگ استان خراسان رضوی بیان کرد: به عنوان مثال بیشترین تعداد بی‌سوادان در شهر مشهد در مناطق یک، دو، پنج و تبادکان است.

مدیر سواد‌آموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی تعداد کم‌سوادان در کل کشور را 20 میلیون نفر عنوان کرد و یادآور شد: از این تعداد یک میلیون و 77 هزار نفر در خراسان رضوی هستند.

انتهای پیام/2202/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول