اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

عضو پارلمان افغانستان در گفت‎وگو با فارس:

هدف آمریکا از تضعیف نظامیان افغان، تداوم حضور در افغانستان است

عضو پارلمان افغانستان با اشاره به دلایل تضعیف نظامیان افغان از سوی رسانه‌ها و مقامات آمریکایی گفت: آمریکا برای تداوم حضور خود در افغانستان تلاش می‌کند نظامیان و دولت این کشور را ضعیف نشان دهد.

هدف آمریکا از تضعیف نظامیان افغان، تداوم حضور در افغانستان است

«سید نادر شاه بحر» عضو پارلمان افغانستان در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، گفت که آمریکا از راههای مختلف تلاش می‌کند تا حضورش در افغانستان تداوم یابد به همین سبب نظامیان افغان را ضعیف نشان می‌دهد.

وی نوشته روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» مبنی بر اینکه با خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، نفوذ گروه طالبان بیشتر خواهد شد را نامعقول و غیر واقعی دانست.

آمریکا توانایی نظامیان افغان را ضعیف نشان می‌دهد

بحر در ادامه افزود: دولت آمریکا و کشورهای غربی بیشتر بدنبال ضعیف‌ نمایی نظامیان افغان هستند تا تسلط خود را بر نظامیان و دولت این کشور تداوم بخشند در حالی که نظامیان و دولت افغانستان آنقدر ضعیف نیستند که برای آمریکا سوژه شوند.

وی تصریح کرد که نظامیان افغان با وجود مشکلات مالی و عدم تجهیزات کافی توانایی مبارزه با تروریست‌ها و تامین امنیت افغانستان را دارند.

عضو پارلمان افغانستان تاکید کرد که نظامیان افغان نیاز به آموزش و تجهیزات دارند و دولت این کشور نبایستی فکر کند که تنها تامین کننده و تجهیز کننده نظامیان افغان، آمریکا است.

به باور بحر ضعیف نشان دادن نظامیان افغان از سوی برخی از رسانه‎های غربی و دولت‎هایی که در افغانستان حضور نظامی دارند، فشار بر دولت این کشور برای امضای پیمان امنیتی تلقی می‌شود.

این در حالی است که در صورت ادامه فشار بر دولتمردان افغان، پیمان امنیتی با آمریکا امضا نخواهد شد.

عضو پارلمان افغانستان معتقد است که چنانچه دولت افغانستان پیمان امنیتی با آمریکا را به امضا نرساند، واشنگتن منافع خود را در این کشور و منطقه از دست می‌دهد.

بحر تاکید کرد که بر اساس قوانین بین‌المللی افغانستان کشور مستقل است و می‎تواند با هر کشوری پیمان امضا کند.

وی تصریح کرد: آمریکا و هر کشور دیگری که علاقمند به امضای پیمان با افغانستان هستند بایستی بر اساس اساس قوانین بین‌المللی حقوق افغانستان را به عنوان کشور مستقل رعایت کنند.

بحر در ادامه با تاکید بر توانایی‌ نظامیان افغان در عملیات‌های جنگی، اظهار داشت که نظامیان افغان به آموزش و تجهیزات کافی نیاز دارند اما دولت افغانستان در کوتاه مدت توانایی تامین نظامیان این کشور را به راحتی ندارد.

وی افزود که دولت افغانستان بایستی میزان کمک‎های وعده داده شده جامعه جهانی و کشورهای منطقه را محاسبه کند و در صورت لزوم این کمک‌ها را نسبت به کمک‌های آمریکا در اولویت قرار دهد.

این در حالی است که مقامات دولت افغانستان بارها اعلام کرده‌اند که تنها مشکل افغانستان تامین، تجهیز و آموزش نظامیان این کشور است و نظامیان افغان توانایی تامین امنیت و مبارزه با تروریست‌ها را در افغانستان دارند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول