اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه:

گفتمان نظام مقاومت در برابر استکبار است

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: گفتمان ما مقاومت و تبری در برابر استکبار است و ولایت‌مداری را با حفظ نرمش قهرمانانه تا ابد حفظ می‌کنیم.

گفتمان نظام مقاومت در برابر استکبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی بعد از ظهر امروز در کنگره 300 شهید فرهنگی مازندران و 505 شهید چالوس که در حسینیه دانشکده علوم و فنون جوادالائمه چالوس برگزار شد، اظهار داشت: از کارکردهای مهم دین این است که هم راهنما است و هم راهبر و ابزاری برای انسان‌ها است.

وی تصریح کرد: راهنمایی دین در نشان دادن راه و صراط مستقیم است و نماز و روزه و سایر عبادات نیز از ابزارهای تقرب به دین است.

حاجی‌صادقی درباره تقارن یادواره شهدای فرهنگی استان مازندران با 9 دی اظهار داشت: تلاش مشترک تمام ائمه و هدف مشترک آنان جان دادن در راه دین و حقیقت بود که مردم ما در روز 9 دی این اصل را به اثبات رساندند.

وی بیان داشت: اگر دین خدا به‌ خطر بیفتد همه چیز خود را  از جان و مال و ناموس فدا می‌کنیم و این شعار را از پیام عاشورا و ائمه اطهار علیهماالسلام به‌دست آوردیم.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به ‌اینکه شهدای ما نیز با اقتدا به رهبران و امامان همه چیز خود را فدا کردند تا دین خدا زنده بماند گفت: شهدا برای بقای دین اسارت، شهادت، مظلومیت و محرومیت کشیدند اما در برابر دشمن کوتاه نیامدند.

وی تصریح کرد: هدف خداوند از آفرینش انسان‌ها تلاش برای رسیدن به مقصد بود اما در مورد شهیدان آمده است، «شهید به مقصد رسید» و این بالاترین مزدی است که خداوند در برابر ایثار شهدا به آنان عطا کرده است.

شهدای فرهنگی علم و ایمان را دو بال عروج خود  قرار دادند

حاجی‌صادقی اذعان داشت: شهدای فرهنگی علم و ایمان خود را دو بال عروج و پرواز قرار دادند و شاگردانی برای مکتب اسلام تربیت کردند که بالاتر از شاگردان کلاس و درس است.

وی تبری و تولی را گام‌های مهم و اساسی دین عنوان کرد و افزود: شهدای ما تبری و تولی را از قرآن و روایات اسلامی یاد گرفتند و به این نتیجه رسیدند که در برابر دشمنان باید تبری بجویند و با حفظ اصل ولایت تولی را نیز مدنظر قرار دهند.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: روز 9 دی روز تجلی آیات الهی و روز انزجار از فتنه‌گران و ظالمان، روز پیوند عمیق امت با ولایت است.

این مسئول روز 9 دی را یوم الله بی‌نظیر در تاریخ دانست و ادامه داد: 9 دی با دو روز در کل تاریخ ایران اسلامی برابری می‌کند که همانا 22 بهمن و روز 15 خرداد است.

وی وحدت مردم ایران را عامل خلق حماسه 9 دی عنوان کرد و  گفت: دشمن پس از ناکامی به صراحت اعلام کرد که ایران اسلامی را چیزی جز خود مردم ایران نمی‌تواند نابود کند و براندازد.

حاجی‌صادقی تصریح کرد: تمام پیروزی‌های انقلاب ما در گرو وحدت امت و امام بود و دشمنان وقتی به این موضوع پی بردند سعی کردند به طرق مختلف بر پیکر نظام ضربه وارد کنند اما تلاش 10 ساله‌ آنان در 9 دی سال 88 خنثی و نقش بر آب شد.

وی اظهار داشت: دشمن علاوه بر ایجاد تفرقه میان امت و رهبری سعی داشت گفتمان مقاومت را نیز از ما سلب کند و به جهانیان اعلام کند که ایران در برابر امریکا و استکبار تاب تحمل نداشت و برید در حالی ‌که نمی‌داند ما گفتمان را از پیامبر و امامانش یاد گرفته‌ایم.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر تاکتیک نرمش قهرمانانه در برابر دشمنان اذعان داشت: گفتمان ما مقاومت و تبری در برابر استکبار است و ولایت‌مداری را با حفظ نرمش قهرمانانه تا ابد حفظ می‌کنیم.

وی به پیام دهه‌ آخر ماه صفر اشاره کرد و گفت: بصیرت در صحنه‌های مختلف، تلاش برای ناکام کردن دشمن، دیدن نقشه‌های دشمن و خنثی کردن آن و همچنین ادامه دادن راه شهدا از پیام‌های مهم دهه‌ی آخر ماه صفر و از وصیت‌های پیغمبر اکرم است.

انتهای پیام/2296/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول