اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر دادگستری در اجتماع بزرگ مردم ولایت‌مدار ری:

ولایت‌ فقیه عظیم‌ترین سرمایه ملت ایران است

وزیر دادگستری با اشاره به نقش بی‌بدیل ولایت فقیه در جمهوری اسلامی ایران گفت: رهبری عظیم‌ترین سرمایه در بین ملت ایران است که باید به شایستگی حفاظت شود.

ولایت‌ فقیه عظیم‌ترین سرمایه ملت ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلیمن مصطفی پورمحمدی ظهر امروز در تجمع بزرگ مردم ولایت‌مدار ری به‌مناسبت یوم‌الله 9 دی ماه که در مصلی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) برگزار شد، ضمن تسلیت ایام رحلت جان‌سور پیامبر مکرم اسلام (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) و گرامیداشت حماسه غرورآفرین 9 دی ماه سال 88 اظهار داشت: 9 دی ماه برای همیشه در تاریخ انقلاب اسلامی ایران به‌عنوان یوم‌الله باقی خواهد ماند.

وزیر دادگستری گفت: یوم‌الله 9 دی ماه از عمق باور دینی مردم و باور عمیق آن‌ها از دین مبین اسلام و مکتب عاشورا الهام و قدرت گرفت.

وی در ادامه افزود: ملت غیور ایران اسلامی کوچک‌ترین هتک حرمت به ارزش‌های دین مبین اسلام را نمی‌پذیرند و دشمنان نظام شاهد بودند که ملت آگاه، بصیر و همیشه در صحنه انقلاب اسلامی با حضور پرشور در میدان پاسخ دندان‌شکنی به این هتاکی‌ها دادند.

خاطرات پورمحمدی از 8 و 9 دی ماه 88

حجت‌الاسلام پورمحمدی که در سال 88 مسئولیت بازرسی کل کشور را برعهده داشت از خاطراتش در این ایام سخن به میان آورد و با اشاره به اینکه در برخی استان‌های کشور از روز هشتم دی ماه 88 شاهد حضور پرشور مردم در صحنه و اعلام انزجار آن‌ها از هتاکی برخی افراد به مقدسات بودیم، عنوان کرد: روز هشتم دی ماه سال 88 برای انجام ماموریتی و معارفه مدیرکل بازرسی استان گیلان به این منطقه سفر کرده بودم، شاهد حضور پرشور مردم در راهپیمایی اعتراضی به هتک حرمتی که روز عاشورا سال 88 اتفاق افتاد، بودم.

وزیر دادگستری بیان داشت: مسئولان استان اعلام می‌کردند که تاکنون چنین راهپیمایی عظیمی در استان شاهد نبودیم. در حالی که هیچ آمادگی برای برپایی راهپیمایی در هشتم دی ماه وجود نداشت اما شاهد بودیم که مردم به‌طور خودجوش به میدان آمده و قاطعانه پاسخ این هتاکی را دادند.

وی یادآور شد: نهم دی ماه نیز برای بازدید از واحدهای قضایی و معارفه مدیرکل کردستان به سنندج سفر کرده بودم، حضور پرشور مردم در راهپیمایی 9 دی ماه را مشاهده کردم و با توجه به اینکه غالب مردم این استان سنی مذهب هستند اما دیدیم که همه مردم دوشادوش یکدیگر به میدان آمده و مسئولان این استان نیز عنوان می‌کردند تاکنون چنین حضور پرشوری را در استان شاهد نبودیم.

پورمحمدی بیان داشت: این مهم و برگزاری راهپیمایی پرشکوه در سراسر گیتی ایران اسلامی نشانگر احساس عمیق دین‌باورانه ملت ایران است.

وزیر دادگستری در تشریح پیام‌های یوم‌الله 9 دی عنوان کرد: ملت ایران با حضور حماسی خود در راهپیمایی 9 دی ماه سال 88 به جهانیان اعلام کردند که ما از راهی که تاکنون در مسیر والای انقلاب اسلامی آمده‌ایم با عزت دفاع می‌کنیم.

وی ادامه داد: مردم ایران اسلامی با شور و شعور تاکید کردند که ما با آگاهی و بصیرت پا در مسیر امام خمینی (ره) گذاشته‌ایم و امروز اگر شاهد باشیم در نقطه‌ای تعرضی به این مسیر و آرمان شده است قدرتمند حضور یافته و پاسخ دندان‌شکنی به آن می‌دهیم.

پورمحمدی با اشاره به فرمایشات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه ما هرچه داریم از محرم و صفر است، خاطرنشان کرد: امام راحل که معلم بزرگ انقلاب اسلامی بودند این مهم را مطرح فرمودند و در برهه‌های مختلف به‌ویژه فتنه 88 دیدیم که ملت ایران در این مسیر ثابت‌قدم مانده‌اند.

دشمنان نظام از هیچ خیانتی علیه ایران کوتاهی نکردند

وزیر دادگستری با تاکید بر اینکه دشمنان باید همواره بدانند که ملت ایران هوشیار و آگاه هستند، گفت: دشمنان انقلاب اسلامی ایران از اول انقلاب هر کار و توطئه‌ای که بلد بودند علیه ایران اسلامی به کار بستند.

وی ادامه داد: دشمنان نظام در برهه‌های مختلف هر حیله، مانع‌تراشی و خسارتی که می‌توانستند علیه ایران اسلامی وارد کردند اما ملت شریف و غیور ایران اسلامی به شایستگی در برابر آن‌ها ایستادگی کردند.

پورمحمدی گفت: هشت سال جنگ تحمیلی علیه ایران، تحریم، فشارهای فرهنگی و ... از جمله راه‌ها و روش‌هایی است که دشمنان نظام در طول انقلاب برای ضربه زدن به ایران اسلامی به کار بسته‌اند اما به فضل خدا، هدایت‌های داهیانه امام و رهبری و ایستادگی مردم تمام مکر آن‌ها به خودشان برگشت.

وزیر دادگستری با اشاره به جنایاتی که امروز در منطقه توسط استکبار رخ می‌دهد عنوان کرد: ما اوج این توطئه‌ها و جنایات دشمنان اسلام و مستکبران را در طول انقلاب اسلامی علیه ایران شاهد بودیم، ترور 17 هزار تن از فرزندان غیور ایران اسلامی، ترور شهیدان مطهری، بهشتی و ... کابینه دولت، مجلس، رئیس‌جمهوری، نخست وزیر و ... اقدامات ننگین آن‌ها علیه ایران بوده است اما امروز می‌بینیم که ایران اسلامی با اتحاد و همدلی در برابر دشمنان ایستاده و فرمایشات خداوند متعال برای ایران اسلامی محقق شد و وحدت و ایستادگی در برابر دشمنان عزت را برای ایران اسلامی به ارمغان آورد.

ابراز انزجار از افرادی که نقشه دشمن را عملی می‌کنند

وزیر دادگستری با تاکید بر اینکه دشمنان نظام همواره به‌دنبال خدشه‌ وارد کردن به کشور هستند، تصریح کرد: ملت ایران همواره نقشه دشمنان نظام را فهمیده و با ایستادگی در برابر دشمنان در برهه‌های مختلف توطئه‌های آن‌ها را نقش بر آب کردند.

پورمحمدی با بیان اینکه ما فریب دشمن را نمی‌خوریم عنوان کرد: ما هرگز در برابر دشمن تسلیم نمی‌شویم و انزجار خودمان را از افرادی که نقشه دشمن را عملی می‌کنند اعلام کرده و از کسانی که خط خودشان را با دشمن جدا نکرده‌اند فاصله می‌گیریم.

انتهای پیام/2462/ل40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول