اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بیانیه جامعه اسلامی ورزشکاران استان اصفهان به مناسبت 9 دی

9 دی انقلاب مستضعفان علیه شورش اشراف بود

در بیانیه جامعه اسلامی ورزشکاران استان اصفهان به مناسبت 9 دی آمده است: 9 دی انقلاب مستضعفان علیه شورش اشراف بود.

9 دی انقلاب مستضعفان علیه شورش اشراف بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در بیانیه جامعه اسلامی ورزشکاران استان اصفهان آورده است: سال 88 و در همین ایام، مردم سرانجام بر ماه‌ها کشمکش پیرامون انتخابات ریاست جمهوری مهر پایان زدند و با راهپیمایی گسترده در 9 دی، به واقع آتش را خاموش کردند تا 9 دی، پایان هشت ماه دفاع مقدس باشد.

در ادامه این بیانیه آمده است: اینک پرسش اساسی آن است که چرا باید 9 دی را یوم الله دانست و گرامی داشت پاسخ به این پرسش اساسی، در حقیقت بسیاری از مبانی انقلاب اسلامی را تبیین می‌کند و به نسل امروز و نسل‌های آینده، یک بار دیگر این مبانی را می‌آموزد.

در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است: فتنه 88 اگر چه در سال 88 رخ داد اما ریشه‌هایی چند ده ساله و شاید چند صد ساله داشت و حاصل یک بسترسازی طولانی چندین ساله بود که در مقطعی خاص، با جلوه‌ای خاص رخ عیان کرد و این شورش که در بخشی از جامعه رخ داد و برخی خواص را هم به پرتگاه کشاند، از ذهنیت‌های غلطی نشأت می‌گرفت که ریشه‌های عمیقی داشت.

در این بیانیه آمده است: این ذهنیت‌های غلط البته در قالب برخی حرکات و شعارها خودنمایی هم کرد تا به مثابه بیرقی، در مقابل این عده در اهتزاز باشد، شعارهایی مانند نه غزه نه لبنان، توپ تانک بسیجی و... در کنار اغتشاشگری و حمله به مراکز حکومتی و از همه مهم‌تر، وقایع عاشورا ترکیبی به دست می‌داد از کسانی که جور دیگری می‌اندیشیدند، آرمان‌ها و آرزوهای متفاوتی داشتند و اساساً نقشه راه و طرح زندگیشان با مدل و قرائت حکومت جمهوری اسلامی فاصله بسیار داشت.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: بدنه اجتماعی فتنه ترکیبی بود از معترضان به سبک زندگی اسلامی و انقلابی، و معترضان به برخی قوانین و مقررات دینی و جمعی از اراذل و اوباش که چنین اجتماعاتی را محمل عقده گشایی می دانند و البته در راس فتنه، فریب خوردگانی بودند که پس از سال‌ها بر تن داشتن لباس مسئولیت نظام، عقد و کینه‌های خویش را برون ریختند و آنچه در دل داشتند عیان ساختند.

در قسمت‌های دیگری از این بیانیه تصریح کرد: فتنه گران، در فتنه 88 عقده هایشان علیه حاکمیت دینی را با شورش علیه جمهوریت به نمایش گذاشتند تا «جمهوری» اسلامی نه یک کلمه بیش و نه یک کلمه کم امام(ره) را به چالش بکشند و امام ما می‌دانست، گویی آن پیر سفر کرده مردم انقلابی ایران را پاسدار اسلامیت و «جمهوریت» نظام قرار داده بود و می‌دانست این روشنفکران لیبرال که فرموده بود تا زنده‌ام نخواهم گذاشت مسئولیت‌ها به دست آنان بیفتد.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: 9 دی برای ما بازخوانی آرمان‌های‌مان است؛ همان آرمان‌هایی که ریشه‌اش در فدک و بیت الاحزان فاطمی و شور حسینی است و با انقلاب خمینی (ره) و زعامت امام خامنه‌ای ادامه یافته، این آرمان‌ها تا هستیم، هست و ریشه ماست و ما جان خود را نثار آنها خواهیم کرد.

انتهای پیام/63001/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول