اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار قزوین:

شورای شهر آبیک در امور شهرداری سیاست‌گذاری کند نه مداخله

معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار قزوین گفت: اعضای شورای اسلامی شهر آبیک نباید در امور شهرداری مداخله کنند بلکه باید برای پیشبرد امور شهری و شهرداری سیاست‌گذاری کنند.

شورای شهر آبیک در امور شهرداری سیاست‌گذاری کند نه مداخله

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، منوچهر حبیبی در مراسم معارفه شهردار جدید شهر آبیک که بعد از ظهر امروز در سالن آمفی تئاتر شهید آوینی مجتمع فرهنگی و هنری باران برگزار شد، اظهار داشت: اعضای شورای اسلامی و شهردار آبیک باید بر اساس قوانین و مقررات، از مشکلات شهر کاسته و از ظرفیت قانونی خود برای پیشبرد امورات شهری به نحو احسن استفاده کنند.

وی افزود: شوراهای شهر آبیک باید با تعامل با شهردار، اولویت‌های شهر آبیک را شناسایی و احصا کرده و با تصمیم‌گیری واحد در راستای حل و فصل مشکلات این شهر گام‌های موثری بردارند.

این مسئول با تاکید بر اینکه شوراهای اسلامی شهر آبیک و شهردار این شهر نباید گرفتار حاشیه شوند، ادامه داد: شوراهای شهر آبیک و شهردار این شهر با محور قرار دادن قانون، می‌توانند بسیاری از مشکلات را رفع کرده و از توقعات که از مطالبات به حق مردم است، بکاهند و با اقتدار بیشتر در پیشرفت و عمرانی شهر تلاش کنند.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: امروز محکم‌ترین و مترقی‌ترین قانون در کشور قانون شهرداری‌ها است چراکه قوانین متقن و قوی دارد که به عنوان نمونه می‌توان به تعیین و وضع عوارض و قوانین جدید برای پیشرفت کار و درآمدزایی از سوی شهرداری اشاره کرد.

حبیبی با بیان اینکه سیستم مالی شهرداری، سیستمی اداری نیست بلکه سیستمی کاملا باز است، تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهر آبیک بر سیستم مالی شهرداری نظارت و کنترل جدی داشته باشند چراکه با حیثیت افراد سر و کار دارد.

وی بر جذب سرمایه‌گذاران از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر آبیک تاکید و اضافه کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور و وجود حداقل اعتبارات دولتی و مشکلات منابع مالی، مطلوب است شوراها و شهرداران در جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای پروژه‌های شهری گام بردارند.

این مسئول بیان کرد: آبیک پیشانی استان قزوین است، بنابراین تصمیمات شوراهای اسلامی و شهردار آبیک باید تصمیماتی پخته داشته باشد و هرچه بیشتر در ارائه خدمت به مردم و عمران و آبادانی شهر تلاش کنند.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به تجربیات شهردار جدید شهر آبیک اضافه کرد: استانداری قزوین تا زمانی که شهردار آبیک خوب کار کند، از وی دفاع می‌کند و از محل اختیارات استانی به شهرداری کمک می‌شود.

حبیبی تصریح کرد: با توجه به اینکه بخشی از درآمدهای شهرداری از سوی مردم تامین می‌شود باید برای مردم هم هزینه شده و دخل و خرجش برای مردم شفاف‌سازی شود یعنی نظام شیشه‌ای اجرا شود.

انتهای پیام/77006/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول