اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با پیگیری‌های قضایی

عامل ضرب و شتم رئیس محیط زیست آستانه‌اشرفیه بازداشت شد

یکی از عاملان ضرب و شتم رئیس اداره محیط زیست آستانه‌اشرفیه بازداشت شد و دستور تعقیب قضایی 9 دیگر از این متهمان صادر شده است.

عامل ضرب و شتم رئیس محیط زیست آستانه‌اشرفیه بازداشت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان، در پی حمله به ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان آستانه‌اشرفیه و مضروب کردن رئیس این اداره و یکی از ماموران که در حال انجام ماموریت و اجرای ضوابط و مقررات شکار و صید بودند، با دستور قضایی یکی از مهاجمان بازداشت و برای 9 نفر دیگر دستور تعقیب قضایی صادر شد.

در تاریخ 5 دی جاری، ماموران یگان حفاظت محیط زیست آستانه‌اشرفیه در معیت نمایندگان پاسگاه انتظامی برای جلوگیری از انجام شکار غیر مجاز پرندگان مهاجر و جمع‌آوری تور آلات و ادوات شکار غیرمجاز به روستای گیلده بخش بندر کیاشهر عزیمت کردند که با تجمع و تعرض تعدادی متخلف مواجه شدند.

در این درگیری اگر چه اقدام ماموران یگان حفاظت محیط زیست دام‌گاه و ادوات شکار غیرمجاز را جمع‌آوری کرد، اما حمله ناجوانمردانه و دسته‌جمعی متخلفان موجب مصدومیت شدید رئیس اداره و یکی از ماموران یگان حفاظت محیط زیست و تخریب اموال دولتی شد.

با شناسایی و معرفی 10 نفر از متخلفان به دستگاه قضایی و بازداشت یکی از عوامل اصلی تعرض، دستگاه قضایی نهایت همکاری را با حفاظت محیط زیست داشت، در حالی که پرونده همچنان مفتوح بوده و دیگر متخلفان تحت تعقیب هستند.

طبق ماده 607 قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) برای تمرد نسبت به ماموران دولت در حین انجام وظیفه بین 3 ماه تا یک سال حبس در نظر گرفته شده است.

همه ساله در فصل مهاجرت پرندگان عده‌ای فرصت‌طلب و طماع با استفاده از روش‌های غیر مجاز و ناجوانمردانه با ایجاد دام‌های هوایی که روشی ممنوع برای شکار پرندگان است در مزارع کشاورزی اقدام به شکار شبانه پرندگانی می‌کنند که به واسطه تاریکی شب در دام‌های هوایی به تله می‌افتند و گاهی دچار خفگی می‌شوند.

با توجه به مقررات شکار و صید، شکار پرندگان تنها در ساعات روشنایی هوا یعنی طلوع آفتاب تا قبل از غروب آفتاب مجاز بوده و هرگونه شکار دسته‌جمعی پرندگان جرم محسوب می‌شود.

انتهای پیام/2300/ب/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول