اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان:

وقف اهرم‎ مؤثری برای جبران نیازهای مادی و معنوی جامعه است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: گسترش فرهنگ وقف، بستری مناسب برای رشد ارزش‎های معنوی و الهی در جامعه است.

وقف اهرم‎ مؤثری برای جبران نیازهای مادی و معنوی جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، محمدرضا سوقندی پیش از ظهر امروز هم‏زمان با آغاز هفته وقف در گفت‏وگو با خبرنگاران اظهار کرد: سنت حسنه وقف یکی از افتخارات مکتب اسلام و از اهرم‎های مؤثر اعتقادی و فرهنگی برای جبران نیازهای مادی و معنوی جامعه است.

وی افزود: در فرهنگ اسلامی، سنت‎های حسنه و یادگار ماندگاری داریم که تمدن اسلامی با وجود همه این سنت‎ها و فرهنگ‎ها نقش گرفته و امروز اگر بخواهیم تمدن نوین اسلامی را تحقق بخشیم، باید این سنت‎ها را احیا کنیم و از مهم‎ترین این آیین‎ها، وقف است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: پیامبر اسلام (ص) و ائمه معصوم (ع) با پایه‌گذاری موقوفات گوناگون که غالباً برای تأمین معیشت بینوایان، ایتام و افراد بی‎سرپرست یا نیازهای عمومی در نظر گرفته شده بود، اهمیت این سنت حسنه را بیان کردند.

سوقندی اظهار کرد: وقف فرصتی مناسب برای انجام اعمالی نیک همچون احسان و نیکوکاری است.

وی تصریح کرد: سنت حسنه وقف یکی از افتخارات مکتب اسلام و از ابزارهای مؤثر اعتقادی و فرهنگی برای رفع نیازهای‌ مادی و معنوی جامعه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه متولیان اوقاف و اداره‎کنندگان موقوفات مسئولیت خطیر شرعی در این زمینه بر عهده دارند، افزود: تأیید و تضمین اراده واقف توسط قانون‎گذار نسبت به متولی موقوفات دلالت بر جایگاه قانونی آنها دارد.

سوقندی با اشاره به جایگاه وقف و متولیان موقوفات اضافه کرد: بر این سنت حسنه در تمام ادیان الهی به ویژه در دین مبین اسلام تأکید شده است.

انتهای پیام/2249/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول