اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار دماوند:

طرح جامع گردشگری شهرستان دماوند تهیه شود

شهردار دماوند گفت: ‌برای توسعه گردشگری و حل مشکلات این حوزه، باید طرح جامع گردشگری شهرستان با در نظر گرفتن شناخت ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها تهیه شود.

طرح جامع گردشگری شهرستان دماوند تهیه شود

عباس صفری در گفت‏‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران بیان کرد: در این طرح، باید در کنار ظرفیت‌ها، نیازهای شهرستان دماوند نیز سنجیده شود.

شهردار دماوند با بیان اینکه این نیازسنجی باید با رویکرد بررسی لزوم وجود اقامت‌گاه‌ها، امکانات رفاهی و تفریحی و اجرای طرح‌های گردشگری باشد، افزود: نخستین اتفاقی که با تهیه طرح جامع می‌افتد، جلوگیری از موازی کاری و تداخل فعالیت‌هاست.

صفری رفع معضل متولیان چندگانه در مناطق گردشگری را به عنوان دومین توصیه خود مطرح کرد و گفت: نمونه این مشکل در منطقه چشمه ‌اعلای دماوند وجود دارد که به دلیل وجود متولیان چندگانه، کار خاصی در منطقه صورت نگرفته است.

وی از فرماندار دماوند به عنوان رئیس کارگروه گردشگری شهرستان دماوند خواست تا در جهت سامان‌دهی متولیان این اماکن نمونه گردشگری اقدام سریع و ضربتی صورت گیرد و مشکل پیش روی توسعه منطقه گردشگری چشمه ‌اعلا حل شود.

شهردار دماوند با اشاره به وجود آثار تاریخی و ظرفیت‎های گردشگری بسیار زیاد در دماوند اظهار کرد: نقش اداره میراث‌ فرهنگی و گرشگری دماوند در حفظ و نگهداری این آثار و ظرفیت‎ها باید پررنگ‌تر باشد تا هویت فرهنگی و تاریخی شهرستان حفظ شود.

صفری نبود برنامه صحیح و مدون گردشگری در مدیریت شهری را یکی از دلایل مشکلات بخش گردشگری شهرستان دماوند خواند و گفت: نبود برنامه در برخی از موارد، ایجاد سردرگمی و دلسرد شدن در بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری طرح‌های گردشگری می‌کند.

وی با تأکید بر لزوم عزم جدی همه دستگاه‌های عضو کارگروه گردشگری بیان کرد:‌ هر یک از دستگاه باید به گونه‎ای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کنند که در روند توسعه گردشگری در یک خط و مسیر رو به رشد حرکت کنند.

شهردار دماوند با اعلام آمادگی شهرداری دماوند در این خصوص خاطرنشان کرد: بخش زیادی از طرح‌های گردشگری بافت شهری توسط شهرداری‎ها اجرا می‌شود و ما نیز در این زمینه پیگیر امور محوله هستیم.

انتهای پیام/2568/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول