اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سعید جلیلی در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان خراسان شمالی:

غنی‌سازی قابل معامله نیست / دفاع از حقوق هسته‌ای دفاع از همه چیز است

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی گفت: غنی‌سازی انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای جزو حقوق اساسی ما است و قابل معامله نیست.

غنی‌سازی قابل معامله نیست / دفاع از حقوق هسته‌ای دفاع از همه چیز است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد سعید جلیلی پیش از ظهر امروز در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان خراسان شمالی در سالن بصیرت دانشگاه پیام نور در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان درباره غنی‌سازی انرژی هسته‌ای گفت: دشمن اجازه ندارد در بحث غنی‌سازی برای ما شروط تعیین کند و این جزو حقوق اعضای npt است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ما نبایستی از حقوق هسته‌ای خود کوتاه بیاییم و اگر دشمن احساس کند که ما کوتاه می‌آییم باعث تعرض دشمن خواهد شد.

وی افزود: امروز دفاع از حقوق هسته‌ای دفاع از همه چیز است و اگر این حق به شایستگی دفاع شود سایر حقوق ما هم استیفا خواهد شد.

*راه‌حل مشکل سوریه دموکراسی است

جلیلی در ادامه با اشاره به دیدار چندی قبل با کوفی‌عنان دبیرکل سابق سازمان ملل درباره سوریه اظهار کرد: در دیدار با ایشان گفتم که راه‌حل مشکل سوریه دموکراسی و برگزاری انتخابات آزادانه است.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی گفت: دموکراسی با توپ و تفنگ انجام نمی‌شود و برخی قدرت‌ها اجازه دموکراسی در این کشور را نمی‌دهند.

جلیلی در بخش دیگری با اشاره به ادعاهای حقوق بشر و دموکراسی قدرت‌های بزرگ اظهار کرد: اکنون حق وتو در اختیار چند کشور قرار داشته و برخی دیگر از کشورهای پرجمعیت و دارای موقعیت‌هایی چون برزیل و آلمان به این موضوع معترض هستند و خواهان پیوستن به کشورهای عضو می‌باشند.

وی به جنایت آمریکا در هیروشیما و ناکازاکی هم اشاره کرد و گفت: اکنون کشوری که هزاران نفر را در حادثه هیروشیما به خاک و خون کشید مدعی جهان عاری از سلاح هسته‌ای بوده و این در حالی است که خود دارای ده‌ها کلاهک هسته‌ای است.

جلیلی همچنین جنایات کشورهای غربی در 8 سال دفاع مقدس علیه نظام اسلامی را برشمرد و گفت: ما در جنگ صرفا با صدام نمی‌جنگیدیم بلکه تمامی این کشورها پشت سر صدام بودند و بعد از سال‌ها همه کشورهای متحد به عراق حمله می‌کنند و با تمامی این جنایت‌ها مدعی حقوق بشر می‌شوند.

انتهای پیام/63002/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول