اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیراجرایی و مجری طرح‌های آموزشی خانه کارگر تبریز :

کارگران به علت بدهکار بودن کارفرما نباید از حق خود محروم شوند

دبیر اجرایی و مجری طرح‌های آموزشی خانه کارگر تبریز گفت: کارگران قبل از آنکه حقوق خود را دریافت کنند حق بیمه و مالیاتشان را پرداخت می‌کنند، بنابراین چرا باید هنگام استفاده از خدمات به علت بدهکار بودن کارفرما از حق خود محروم شوند.

کارگران به علت بدهکار بودن کارفرما نباید از حق خود محروم شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، کریم صادق‌زاده صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به مشکلات بدهی برخی کارفرمایان به سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: بی‌توجهی برخی کارفرمایان در عدم پرداخت بدهی‌های خود به سازمان باعث شده تا کارگران نتوانند از بخشی از حقوق خود استفاده کنند.

وی افزود: کارگران قبل از آنکه حقوق خود را دریافت کنند حق بیمه و مالیاتشان را پرداخت می‌کنند، بنابراین چرا باید هنگام استفاده از خدمات به علت بدهکار بودن کارفرما از حق خود محروم شوند.

صادق‌زاده گفت: امروز در بخش بیمه‌بیکاری به خاطر آنکه در گذشته توافقی بین وزیر کار وقت و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته به برخی کارگران ظلم می‌شود و آن هم این است که باید برای استفاده از بیمه بیکاری حتما در آخرین کارگاه یک سال تمام کار کرده باشند و چنانچه یازده ماه و بیست روز هم باشد نمی‌توانند از مزایای بیمه بیکاری استفاده کنند بنابراین ما از وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خواستار لغو این بخشنامه هستیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز همچنین در خصوص ماده 10 نوسازی صنایع گفت: امروزه تعداد زیادی متقاضی بازنشستگی با استفاده از ماده 10 نوسازی صنایع وجود دارد که متاسفانه هر وقت این متقاضیان خواستار اجرای دقیق این قانون شدند با جملاتی همچون دولت بار مالی آن را تامین نکرده است و یا سازمان قادر به اجرای آن نیست و هرگاه بار مالی این طرح از سوی دولت تامین شود ما آمادگی کامل در اجرای اسرع وقت آن را داریم مواجه می‌شوند.

وی همچنین با اشاره به اینکه این موضوع از طریق دیوان عدالت اداری هم پیگیری شده و دیوان در جواب گفته به صورت عمومی نمی‌توانید پیگیری و درخواست حق قانونی خود کنید ولی کارگرانی که شرایط را داشته باشند به صورت انفرادی می‌توانند پیگیری کنند، گفت: این امر هم موضوعی زمان‌بر است که موجبات نارضایتی کارگران واجد شرایط را فراهم می‌کند.

صادق‌زاده افزود: ما از نمایندگان مجلس انتظار داریم که در بودجه سالانه خود بار مالی آن را بر اساس درخواست سازمان تامین اجتماعی فراهم کند چرا که مجلس و شورای نگهبان این امر را به دولت واگذار کرده است و همگان بایستی با نمایندگان مجلس در خصوص تامین بودجه کافی در خصوص ماده 10 نوسازی صنایع و بر اساس برنامه توسعه پنجم مذاکره و این کار را برای قشر کارگر تامین و عملی کنند.

وی ادامه داد: به نظر من در صورت عملی نشدن این ماده دولت و سازمان مقصر نیست بلکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی مقصر بوده و جوابگو خواهند بود.

وی گفت: حال فصل بودجه است و این بار نوبت مجلسیان است که بودجه پیشنهادی سازمان را در کمیسیون تلفیق عملی و کارگران را خشنود و راضی و سازمان را پولدار کنند.

انتهای پیام/60001/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول