اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف بادرود خبر داد

امامزاده آقا علی عباس بادرود میزبان اجتماع عاشقان در 28 صفر

رئیس اداره اوقاف بخش بادرود گفت: مراسم ارتحال پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) 28 صفر در حرم امامزاده آقا علی عباس بادرود برگزار می‌شود.

امامزاده آقا علی عباس بادرود میزبان اجتماع عاشقان در 28 صفر

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، یکی از روزهای ارزشمند و تاریخی امامزاده آقا علی عباس(ع)، روز 28 صفر است که در بادرود به آن «چِلَشتَم» می‌گویند و روز چِلَشتَم (محلی شده‌ چهل و هشتم یا همان بیست و هشت صفر) روز رحلت پیامبر اکرم اسلام(ص) و سالروز شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) که چهل و هشت روز پس از واقعه جانگداز عاشورا است و همزمان با ایام شهادت حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) برادر گرامی امامزادگان آقاعلی عباس(ع) و شاهزاده محمد(ع) است (در آخرین روز صفر) با نام این دو امامزاده گره خورده است.

زائران و مجاوران از قدیم‌الایام در چنین روزی خود را به این مکان مقدس می‌رسانند تا از فضیلت این روز در این مکان بهره‌مند شوند، هر ساله در چنین روزی، ده‌ها هزار زائر در قالب هیئت‌های مذهبی، کاروان یا با خانواده‌های خود از نقاط مختلف میهن اسلامی در این محل حضور به هم رسانیده و به عزاداری اشرف اولاد آدم نبی مکرم اسلام و سبط اکبر ایشان حضرت امام حسن مجتبی(ع) و همچنین حضرت علی بن موسی(ع) می‌پردازند، مراسمی که می‌توان گفت از حیث حضور زائر و برگزاری مراسم بی‌نظیر است که این خود قدر و مرتبه این دو بزرگوار آرمیده در دل کویر، از نسل خاندان نبوت را در نزد حضرت باری‌تعالی می‌رساند.

حجت‌الاسلام ولی‌الله روان به تشریح برنامه‌های شب ارتحال پیامبر اکرم(ص) پرداخت و اظهار کرد: ویژه برنامه شب ارتحال پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) نهم دی ماه جاری در حرم مطهر با قرائت زیارت امین‌الله و مدیحه‌سرایی توسط احمدرضا زراعتی بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف بخش بادرود و مدیر آستان در مورد برگزاری ویژه برنامه‌های روز ارتحال پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: در 28 صفر (روز دهم دی ماه جاری) از ساعت 8 صبح با عزاداری هیئات مذهبی که از سراسر میهن اسلامی در این آستان حضور یافته‌اند، آغاز و در ساعت 10 صبح تجمع کلیه هیئات با مداحی رضا نبوی از هیئات رزمندگان اسلام تا نماز ظهر ادامه می‌یابد و پس از اقامه نماز ظهر و عصر توسط امام جمعه بادرود زیارت حضرت رسول از بعید قرائت خواهد شد.

وی ادامه داد: در عصر روز 28 صفر برگزاری مراسم آیینی روایت بقیع و تشییع جنازه نمادین امام حسن مجتبی(ع) در حیاط حرم مطهر برگزار و پس از اقامه نماز مغرب و عشا مراسم دعای توسل و مرثیه‌سرایی توسط محسن بنی فاطمه از دیگر برنامه‌های فرهنگی آستان در این روز زیارتی است.

انتهای پیام/63025/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول