اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

مخالفت تشکل‌های مردم‌نهاد با هرگونه ساخت‌وساز در پارک جنگلی یاسوج

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه دوستداران طبیعت و تشکل‌های مردم‌نهاد محیط زیستی مخالف هرگونه ساخت و ساز در پارک جنگلی یاسوج هستند.

مخالفت تشکل‌های مردم‌نهاد با هرگونه ساخت‌وساز در پارک جنگلی یاسوج

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید علی‌فتح میرمحمدی عصر امروز در نشست کارگروه گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد که به ریاست استاندار و با حضور دستگاه‌های مرتبط برگزار شد، اظهار کرد: امروز شاهد هستیم که در استان کهگیلویه و بویراحمد آن‌گونه که باید با محیط زیست و منابع طبیعی برخورد درستی نمی‌شود.

وی در این نشست با بیان این‌که نه به عنوان یک مسئول بلکه از منظر یک دوستدار طبیعت چنین نظری دارم، ابراز داشت: اگر به محیط زیست و منابع طبیعی استان که تنها داشته‌های ما هستند رحم نکنیم، فردا پشیمان خواهیم شد.

این مسئول در استانداری کهگیلویه و بویراحمد به یک نمونه از کارهای غیرکارشناسی و بی‌هدف در این زمینه اشاره کرد و گفت: برای مثال اگر در یاسوج پارک جنگلی ایجاد کرده‌ایم و نام آن هم پارک جنگلی است پس چرا در آن ساخت و ساز می‌کنیم.

وی فلسفه پارک جنگلی را ایجاد محیطی دل‌انگیز و کاملاً طبیعی دانست و گفت: با ساخت و سازهایی که در این پارک انجام شده دیگر نمی‌توان نام پارک جنگلی را بر آن گذاشت.

میرمحمدی به نارضایتی همه دوستداران طبیعت در استان و به خصوص تشکل‌های مردم‌نهاد از این وضعیت اشاره کرد و افزود: همه تشکل‌های 15 گانه که با آن‌ها صحبت کرده‌ام مخالف این‌گونه اقدامات هستند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از اقدام نادرست متولیان محیط زیست به عنوان یکی از دستگاه‌های مرتبط با این پارک در خصوص ایجاد برخی زیرساخت‌ها و ساخت و ‌ساز‌ها سخن به میان آورد و افزود: اینکه محیط زیست در آن محل سنگ و سیمان و بنای بتنی برای موزه بنا نهاده، از اصل کار اشتباهی است.

وی گفت: باید از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده کنیم و اجازه ندهیم که با چنین روندی در آینده شاهد تغییرات گسترده در محیط زیست و منابع طبیعی باشیم.

میرمحمدی با ابراز نگرانی از وضعیت کنونی پارک جنگلی یاسوج و وجود ناامنی در آن و همچنین آتش زدن جنگل توسط برخی افراد خلافکار و معتاد تصریح کرد: اقدام نخست این است که باید همه راه‌های فرعی منتهی به پارک را مسدود کنیم.

انتهای پیام/2571/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول