اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان اردبیل:

عطاری‌های غیرمجاز پلمپ می‌شوند

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل از برخورد جدی با عطاری‌های متخلف و غیرمجاز در اردبیل خبر داد که در این عرصه به اقدامات غیرقانونی دست می‌زنند.

عطاری‌های غیرمجاز پلمپ می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان اردبیل، مرتضی بیرام‌زاده در نشست مشترک کمیته حقوقی و قضایی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: باید عطاری‌ها در حوزه تعیین شده به فعالیت خود ادامه دهند و حق تجویز دارو به صورت خودسرانه را ندارند.

وی با اشاره به اینکه امروزه مواد مخدر به شکل‌ها و روش‌های مختلفی تولید و توزیع می‌شود، تصریح کرد: سوداگران مرگ همیشه به دنبال راه‌هایی هستند تا منافع بیشتری عایدشان شود و برای تحقق این اهداف شومشان از تمام ابزارهای موجود بهره می‌برند.

بیرام‌زاده در این نشست خاطر نشان کرد: بی‌تردید مبارزه بی‌امان با مواد مخدر با هماهنگی و همکاری بین تمام دستگاه‌ها بیش از پیش و جدی‌تر از روز قبل ادامه می‌یابد و بر اساس برنامه‌ریزهای انجام شده از تمام توان دستگاه‌ها برای مقابله با این مواد خانمان سوز استفاده می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی دقیق به مردم از خطرات و آثار سوءاستفاده از مواد مخدر به ویژه مواد مخدر صنعتی از ضروریات است و دستگاه‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی متولی امر در این بین با اهتمام بیشتر می‌توانند بیشترین و مؤثرترین نقش را در پاکسازی جامعه از مواد مخدر داشته باشند.

وی یکی از اولویت‌های کاری دستگاه قضایی استان را برخورد با عطاری‌‌های متخلف و غیر مجاز عنوان کرد و ادامه داد: طبق بررسی‌ها و گزارشات واصله مردمی برخی از عطاری‌‌ها به طور غیر قانونی و با سوءاستفاده از باورهای مردم در مورد اثربخشی داروهای گیاهی اقدام به فروش داروهای غیر مجاز و همچنین تجویز غیر قانونی ترکیبات دارویی برای ترک اعتیاد، درمان بیماری‌ها و... می‌کردند که با هماهنگی‌های به عمل آمده تیمی از دستگاه‌های مرتبط برای نظارت بر عطاری‌ها، باشگاه‌های ورزشی به ویژه باشگاه‌های بدنسازی، آرایشگاه‌ها و... تشکیل شده و فعالیت خود را مبنی بر نظارت بر این واحدها آغاز کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: عده‌ای از این عطاری‌ها فراتر از حوزه خود فعالیت می‌کنند و دستورهای ناصحیح پزشکی به مشتریان خود می‌دهند.

بیرام‌زاده افزود: دادستان عمومی و انقلاب اردبیل به عنوان مدعی‌العمومی بر خود وظیفه می‌داند تا در راستای احقاق حقوق عامه مردم و در مقابله با این‌گونه جرایم وارد میدان شده و از تمام راهکارهای قانونی برای برخورد شدید با مراکز متخلف استفاده کند.

در این نشست که دادستان‌ها و رؤسای حوزه‌های قضایی تابعه استان نیز از طریق وئدیو کنفرانس شرکت داشتند، گزارشی از عملکرد حوزه قضایی خود در مورد مبارزه با مواد مخدر و شناسایی اموال قاچاقچیان ارائه کردند.

انتهای پیام/62001/ت/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول