اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

علامت ایست زیرساخت‌ها در مقابل طرح زوج و فرد خودروها در تبریز

مدیر گروه حمل و نقل و ترافیک استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: اجرای طرح زوج و فرد خودروها به هیچ عنوان برای تبریز مطرح نشده است.

علامت ایست زیرساخت‌ها در مقابل طرح زوج و فرد خودروها در تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آلودگی هوای تبریز یک هفته‌ای است که تمام حوزه‌ها را با مشکلات متعددی مواجه کرده از جمله فرودگاه، مدارس، ادارات و مهم‌تر از همه خود مردم به علت در خطر بودن سلامتی‌شان این چند روزه با معضلاتی دست و پنجه نرم کرده‌اند.

آموزش و پرورش هم دیگر حاضر به تعطیلی مدارس به دلیل نزدیکی به فصل امتحانات نشده البته شاید تعطیلی مدارس دم دست‌ترین و سهل‌ترین روش است اما باید واقعیت را قبول کرد که شهر را باید از نظر زیرساختی برای مواجهه با این مسئله آماده کرد که به گفته هواشناسی چند سالی است شاهد وقوع آن هستیم.

مطمئنا در وهله اول با نگاهی گذرا به شهر به راحتی و با کمی درایت می‌توان به مقابله با این پدیده طبیعی پرداخت که خودمان دلیل وقوع آن هستیم اگر ناوگان حمل و نقل عمومی ما تا آن حدی مجهز و قابل اطمینان باشد که من کارمند، کارگر، دانش‌آموز، دانشجو بتوانم با آن به موقع و در کمترین زمان به مقصد خود برسم مطمئنا برای سلامتی خود و خانواده هم که شده با خودروی تک سرنشین در شهر تردد نخواهم کرد.

اما سایر بخش‌ها و حوزه‌‌های ما در شهر نیز همین وضعیت را دارند که اشاره کردن به آنها در این مجال کوتاه ممکن نیست فرودگاه، مجموعه‌های صنعتی، مدارس و دانشگاه‌ها هر کدام به نوبه خود دارای مشکلات و موانعی هستند.

اما در چند روز اخیر و با بروز مشکل آلودگی هوای تبریز زمزمه‌هایی مبنی بر اجرای طرح زوج و فرد برای خودروهای این کلان شهر شنیده شد که در همان بخش زمزمه مشکلات زیادی را می‌توان برای این طرح متصور شد.

برای آگاهی از کم و کیف این طرح مدیر گروه حمل و نقل و ترافیک استانداری آذربایجان ‌شرقی به عنوان مسئول مستقیم معرفی شد و ایشان در پاسخ به این طرح با تکذیب اجرای چنین طرحی گفت: نه اصلا موضوع اجرای طرح زوج و فرد مطرح شده و مهمتر از همه کارشناسی نشده که حالا بشود از اجرای آن حرف زد.

کریم باقری افزود: این طرح نیاز به زیرساخت‌هایی دارد که به هیچ عنوان چنین زیرساختی در تبریز وجود ندارد.

وی در عین حال اجرایی شدن طرح ترافیکی محدوده مرکز شهر تبریز را تا پایان سال پیش‌بینی کرد و گفت: این طرح با توجه به داشتن مصوبه و همچنین تا حدودی مهیا بودن شهر از نظر زیرساختی قابلیت اجرایی دارد.

باقری با اشاره به اینکه این طرح در سال 85 در شورای ترافیک مصوب شده است، گفت: دلایلی نظیر هدفمندی یارانه‌ها، سهمیه‌بندی بنزین اجرایی این طرح را به تعویق انداخت.

این مقام مسئول تاکید کرد: زیرساخت‌های شهری تا 80 درصد برای اجرای طرح ترافیکی محدوده مرکزی تبریز فراهم شده ولی نواقصی وجود دارد که درخواست می‌شود تا شهرداری برای رفع آنها اقدام کند.

وی دوربین‌های کنترل را از مهم‌ترین نواقص عنوان کرد و گفت: مقرر شده بود تا شهرداری در 9 دروازه محدوده این طرح دوربین‌هایی برای کنترل خودروها نصب کند که متاسفانه تاکنون اتفاق نیفتاده و کنترل فیزیکی نیز در این محدود هم نیازمند نیروی انسانی و هم دلیلی بر ایجاد ترافیک خواهد بود.

باقری پارکینگ‌های موجود را نیز کم ارزیابی کرد و گفت: هر چند نزدیک به یک هزار و 500 مورد از سال گذشته بر ظرفیت پارکینگ‌ها اضافه شده ولی جوابگوی اجرای این طرح نخواهد بود.

مدیرگروه حمل، و نقل و ترافیک استانداری آذربایجان‌شرقی همچنین تاثیر خودروها در آلودگی‌های اخیر را کمتر از آمار و ارقام یاد شده اعلام کرد.

انتهای پیام/60001/ک40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول