اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با 28 صفر

طرح مهر نبوی کرامت حسنی در قم اجرا می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان قم از اجرای طرح مهر نبوی، کرامت حسنی همزمان با 28 صفر سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) در قم خبر داد.

طرح مهر نبوی کرامت حسنی در قم اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، ابراهیم حاجی مظفری عصر امروز در حاشیه دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بیست‌و‌هشتم صفر با مشارکت صدا و سیمای مرکز استان، سفره خیری در قم برپا خواهد بود تا همه اقشار بتوانند به مددجویان زیر پوشش بهزیستی کمک کنند.

وی افزود: بهزیستی در ابعاد مختلف خدماتی را به مددجویان ارائه می‌کند و این امور هزینه‌های فراوانی در پی دارد به همین دلیل برای تامین آنها برنامه مهر نبوی و کرامت حسنی تدارک دیده شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه مردم ایران و قم همواره در برنامه‌های خیریه شرکت گسترده‌ای داشته‌اند، عنوان داشت: حدود هزار نفر از ایتام در قم زیر پوشش بهزیستی قرار دارند به همین دلیل لازم است مردم حمایت‌های ویژه خود را از این افراد داشته باشند.

وی ادامه داد: پشتیبانی بلندمدت از ایتام اقدامی بسیار شایسته است که بهزیستی درصدد است طرحی به همین دلیل در قم اجرا کند؛ حداقل مبلغ ماهانه برای حمایت از ایتام تعیین نشده و هر کس به تناسب توانایی خود می‌تواند وارد این طرح شود.

حاجی مظفری آسیب‌های اجتماعی را مورد توجه قرار داد و عنوان داشت: اگر در این مبحث وارد نشویم نه تنها برخی اشخاص که دچار آسیب شده‌اند ضرر می‌کنند بلکه به تدریج این موضوعات در جامعه گسترش می‌یابد بنابراین کنترل و سامان‌دهی رفع آسیب‌های اجتماعی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان قم افزود: شماره حساب‌هایی در قالب برنامه مهر نبوی و کرامت حسنی اعلام می‌شود تا هر فرد به تناسب توانایی خود مبالغی را برای رفع آسیب‌های اجتماعی واریز کند.

وی با بیان اینکه اعتیاد جزو خطرات مهم جامعه محسوب می‌شود، گفت: از خیرین می‌خواهیم بهزیستی را در زمینه حذف اینگونه آسیب‌ها یاری کند.

مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به وجود چند هزار معلول ذهنی حرکتی در قم خاطرنشان کرد: حدود 28 هزار معلول در سامانه بهزیستی ثبت نام شده‌اند؛ همه ما وظیفه داریم زمینه زندگی راحت‌تر را برای آنها فراهم کنیم بنابراین در برنامه روز 28 صفر در صدد هستیم با معرفی اینگونه معلولیت‌ها به مردم، زمینه مساعدت‌های بیشتر مردمی را فراهم سازیم.

انتهای پیام/78004/ک30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول