اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم شیرازی:

کار سازمان بهزیستی عبادت است/تشویق مردم به مشارکت در برنامه‌های بهزیستی

یکی از مراجع تقلید گفت: کار سازمان بهزیستی تبلیغ غیرمستقیم اسلام و نوعی عبادت است و باید مردم را نسبت به مشارکت در این کار تشویق کرد.

کار سازمان بهزیستی عبادت است/تشویق مردم به مشارکت در برنامه‌های بهزیستی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در جمع مدیرکل و مسئولان سازمان بهزیستی استان قم اظهار داشت: توضیحاتی که دادید گویای این حقیقت است که وظایف و اقداماتتان بسیار گسترده بوده و ابعاد مختلفی از مسائل اجتماعی را شامل می‌شود.

وی افزود: وقتی دین اسلام و تعالیم این آیین الهی را مورد بررسی قرار می‌دهیم، مشاهده می‌کنیم وظایف سازمان بهزیستی جزو مهمترین دستورات و تاکیدات اسلامی هستند.

این مرجع تقلید با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند بهترین مردم کسی است که خیر و نفع او نسبت به دیگران بیشتر باشد و نیز در روایت دیگری می‌بینیم که اگر در هنگام کمک، فردی ضعیف‌تر باشد و به او یاری برسانند این کار بهتر خواهد بود.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) نیز در حدیثی به یکی از یارانشان که در حال طواف بود فرمودند ابتدا مشکلی را که برادر دینیت آن را با تو در میان گذاشته حل کن و سپس به طواف مشغول شو؛ این امر نشان می‌دهد کمک به دیگران حتی از طواف کعبه نیز مهمتر است.

آیت‌الله مکارم شیرازی ضرورت وجود مرکزی مانند سازمان بهزیستی را مورد توجه قرار داد و افزود: لازم است چنین سازمان و نهادی وجود داشته باشد و به وسیله امکانات وسیع و منسجم در راستای حل مشکلات معلولان و نیز رفع آسیب‌های اجتماعی فعالیت کند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه پیشگیری تاثیر بیشتری نسبت به درمان دارد، گفت: به همین دلیل است که پیشگیری را بهتر از درمان می‌دانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هزینه بالایی که مجموعه وظایف سازمان بهزیستی به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: به همین دلیل دولت باید بودجه مناسب را به این سازمان اختصاص دهد و علاوه بر این اقداماتی در راستای جلب کمک‌های مردمی صورت بگیرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با واجب کفایی دانستن کمک به دیگران و رفع آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: برای حل مشکلاتی همچون اعتیاد، طلاق و وضعیت کودکان خیابانی باید گروهی از مردم یا همه آنها وارد صحنه شوند.

این مرجع تقلید با تاکید بر این حقیقت که همه مردم در برابر مشکلات اجتماع مسئولیت دارند، گفت: برای اینکه سازمان بهزیستی بتواند کمک‌های بیشتری از سوی مردم دریافت کند باید ابتدا اعتماد آنها را جلب کند و در این راستا اطلاع‌رسانی شفاف اهمیت و جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی افزود: مسئولان سازمان بهزیستی و اداره کل آن در قم باید اقداماتی را که انجام داده‌اند به اطلاع مردم برسانند و به این ترتیب پس از افزایش اعتماد عمومی، جذب کمک‌های بیشتر را در دستور کار قرار دهند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه ارائه خدمات به نیازمندان و معلولان موجب تبلیغ مناسب برای دین مبین اسلام خواهد شد، عنوان داشت: در حقیقت می‌توان گفت کسانی که در بهزیستی فعالیت می‌کنند به طور غیرمستقیم مبلغ دین اسلام هم هستند و آن بخش از تعالیم اسلامی که ناظر به کمک به اجتماع است را تبلیغ و ترویج می‌کنند.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: بدانید که کار شما عبادت است و باید مردم را نیز تشویق به شرکت در چنین برنامه‌هایی کرد و ما نیز از ظرفیت‌هایی که در اختیار داریم برای این امر استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/78004/ک40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول