اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی خبر داد

ایجاد اشتغال برای 273 هزار نفر با افتتاح کامل شهرک بعثت در آذربایجان شرقی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی‌ آذربایجان ‌شرقی از ایجاد اشتغال برای 273 هزار نفر با افتتاح کامل شهرک بعثت در آذربایجان شرقی خبر داد.

ایجاد اشتغال برای 273 هزار نفر با افتتاح کامل شهرک بعثت در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدعلی عسکری بعد از ظهر امروز در بازدید استاندار آذبایجان شرقی از روند آماده‌سازی فاز اول شهرک صنعتی بعثت در گفت‌وگو با خبرنگاران ‌با اشاره به اهمیت موضوع اشتغال پایدار برای جوانان گفت: بر ‌اساس برآوردهای اولیه، با احداث ‌شهرک صنعتی بعثت برای 273 هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

محمدعلی عسگری به احداث شهرک بعثت تبریز به عنوان بزرگ‌ترین شهرک صنعتی خاورمیانه اشاره و تصریح کرد: به دلیل اهمیت و وسعتی که این شهر صنعتی دارد و همچنین لزوم پیش بینی‌های اصولی برای استقرار صنایع مختلف، مراحل مطالعاتی این شهر صنعتی به صورت ریز و با دقت بالا انجام گرفت که این دقت زمان آغاز مراحل اجرایی آن را افزایش داد.

وی افزود: مطالعات این شهر صنعتی به گونه‌ای انجام گرفته تا در آینده در بخش‌های مختلف آن دچار مشکل زیرساختی نباشیم و بتوانیم آن را به عنوان الگویی موفق به بخش صنعت عرضه کنیم.

عسگری ادامه داد: نزدیکی شهرک بعثت به مرز کشور ترکیه به عنوان دروازه ورودی به بازارهای اتحادیه اروپا و نزدیکی به مرزهای کشورهای جمهوری آذربایجان، نخجوان و ارمنستان به عنوان دروازه ورود به بازارهای کشورهای CIS و دسترسی به زیرساخت‌های حیاتی از جمله جاده بین‌المللی، فرودگاه، گمرک، تلاقی خطوط راه‌آهن( ایران ـ اروپا و ایران و قفقاز)، منطقه ویژه سهلان و دسترسی به نیروی انسانی متخصص و کارآمد مرکز علمی پژوهشی و تحقیقاتی زمینه را برای موفقیت روزافزون این شهرک فراهم می‌آورد.

وی گفت: شهرک بعثت بدون شک می‌تواند به یک مرکز فعالیت اقتصادی بزرگ قابل توجه در خاورمیانه تبدیل شود و با جذب سرمایه‌های خارجی و داخلی در توسعه صنعتی کشور نقش قابل توجه داشته باشند.

عسگری از مزیت‌های ویژه شهرک بعثت می‌توان به توپوگرافی مناسب که تقریبا نیاز کمتری به آماده‌سازی زمین و صرف هزینه‌های زیاد نیست اشاره کرد و گفت: همجواری با دو شهرک سرمایه‌گذاری خارجی و صنایع ساختمانی برای واحدهای صنعتی انگیزه فعالیت‌های زنجیره‌ای را در قالب ارتباطات افقی و عمودی دوچندان کرده است.

وی ادامه داد: فاز نخست اجرایی این شهر صنعتی در 100 هکتار و پیش‌بینی اشتغالزایی یک هزار و 500 نفر آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تحویل زمین به سرمایه‌گذاران حداکثر تا پایان سال انجام گیرد.

عسگری اضافه کرد: در این مرحله 100 میلیارد ریال از منابع داخلی شرکت برای ایجاد آماده‌سازی این شهر صنعتی در نظر گرفته شده که امیدواریم در سال جاری به همین میزان از سوی منابع استانی و همچنین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به احداث این شهر صنعتی اختصاص یابد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی تصریح کرد: در زون‌بندی‌های این شهر صنعتی، گروه‌های مختلف صنعتی مورد توجه قرار گرفته و خواهیم توانست به تمام صنایع زمین واگذار کنیم.

افتتاح فاز نخست شهرک بعثت/ ایجاد اشتغال برای 273 هزار نفر با اتمام تمام مراحل شهرک

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی با بیان اینکه فاز نخست احداث این شهرک 550 هکتار است، گفت: پس از واگذاری یکصد هکتار از اراضی این شهرک صنعتی در دهه فجر امسال، فرایند اجرایی 450 هکتار دیگر از فاز نخست آن آغاز می‌شود.

عسگری با بیان اینکه احداث بزرگ‌ترین شهرک صنعتی خاورمیانه (شهرک صنعتی بعثت) در 20 کیلومتری تبریز در مساحتی حدود 10 هزار و 800 هکتار آغاز شده است، اظهار امیدواری کرد، تا پایان امسال زمین‌های این شهرک برای احداث واحدهای صنعتی در اختیار سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع اشتغال پایدار برای جوانان، یادآوری کرد: بر اساس برآوردهای اولیه با احداث این شهر صنعتی برای 273 هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

عسگری با اعلام اینکه در کل کشور سرمایه‌گذاری خارجی تنها در استان آذربایجان شرقی در بخش شهرک‌های صنعتی جذب شده گفت: ما به بسیاری از فعالان خارجی علاقمندی خود را برای سرمایه‌گذاری اعلام کردیم و در این زمینه زیرساخت‌های خوبی نیز فراهم شده است.

استاندار آذبایجان شرقی نیر هدف از این بازدیدها را آشنایی با مشکلات تولیدکنندگان و اتخاذ تصمیم‌های متناسب با هر واحد تولیدی عنوان کرد و گفت: از هر جهت در کنار کسانی هستیم که به دنبال افزایش تولید و ایجاد اشتغال در استان هستند.

اسماعیل جبارزاده افزود: اگر می‌خواهیم که تولید و اشتغال در استان رونق یابد باید این حس در سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان به وجود بیاید که مسئولان در کنار آنها هستند.

استاندار آذربایجان شرقی بر استمرار بازدیدهای خود از واحدهای تولیدی استان تاکید کرد و افزود: واحدهای تولیدی باید بتوانند روان‌تر کار کنند و برای حل مشکلات خود درگیر بوروکراسی اداری نشوند.

جبارزاده با بیان این که خوشبختانه فضای صمیمیت و همدلی برای حل مشکلات تولیدکنندگان استان وجود دارد، اظهار داشت: واحدهای صنعتی و تولیدی مشکلات مختلف و متفاوتی دارند که حل آنها نیازمند راهکارهای مختلف است، اما آن‌چه مهم است این است که مسئولان با همدلی به فکر حل مشکلات هستند و اگر تولیدکننده احساس کند که این اراده در مسئولان وجود دارد مطمئنا به ادامه کار امیدوار خواهد شد.

وی حل مشکل سرمایه در گردش و همکاری سیستم بانکی را مهم‌ترین خواسته عمده واحدهای تولیدی استان ذکر کرد و افزود: رسالت سیستم بانکی، حمایت از تولید است و بانک هم می‌خواهد پول مردم را در اختیار کسی قرار دهد که بتواند از محل تولید سودآوری داشته باشد، بنابراین امیدواریم سیستم بانکی استان همکاری بیشتری با بخش تولید داشته باشد.

پیشرفت کار آماده‌سازی شهرک صنعتی بعثت را خوب ارزیابی کرد و افزود: امیدوارم با همت و همدلی و صمیمیت تمام دستگاه‌ها هر چه زودتر بتوانیم زمین مناسب در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهیم.

وی تامین زمین مناسب را شرط تحقق مباحث سرمایه‌گذاری دانست و اظهار داشت: شرکت شهرک‌های صنعتی به تنهایی قادر به انجام این کار بزرگ نیست و تحقق این مهم نیازمند همکاری همه دستگاه‌هاست.

جبارزاده با اشاره به وسعت 10 هزار هکتاری شهرک صنعتی بعثت و در خصوص اینکه این شهرک بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه است، گفت: بزرگترین بودن باید در عمل ثابت شود وگرنه اگر قرار باشد شعار بدهیم اما مشکلات حل نشود هیچ سودی نخواهد داشت.

وی با تاکید بر این که تلاش می‌کنیم محیط مناسب برای فعالیت سرمایه‌گذاران را آماده کنیم، موفقیت طرح بزرگ شهرک صنعتی بعثت را منوط به آماده‌سازی زمین مناسب و واگذاری آن به سرمایه‌گذاران دانست و افزود: هرگاه واحدهای صنعتی و تولیدی در این شهرک مستقر شدند با افتخار اعلام می‌کنیم که شهرک بعثت، بزرگترین شهرک منطقه است.

بازدید استاندار آذربایجان شرقی از سه واحد صنعتی و تولیدی

استاندار آذربایجان شرقی همچنین پیش از بازدید از شهرک صنعتی بعثت، از سه واحد صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک اختصاصی سرمایه‌گذاری خارجی بازدید و از نزدیک با مسایل و مشکلات تولید در این واحدها آشنا شد.

شرکت پارلا منسوجات (تولیدکننده انواع پرده و منسوجات خانگی)، شرکت صنایع کاغذ نرمه آذربایجان (تولیدکننده تیشو دستمال کاغذی و در شرف راه‌اندازی) و شرکت شهد باب پارس (تولیدکننده قند مایع خرما) واحدهایی بودند که مورد بازدید استاندار آذربایجان شرقی قرار گرفتند.

انتهای پیام/60001/ش40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول