اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی اردبیل خبر داد

مهلت حضور در جشنواره «رسانه، نظم و امنیت عمومی» تا 30 دی

فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه تا 30 دی ماه فرصت شرکت در جشنواره «رسانه، نظم و امنیت عمومی» را دارند.

مهلت حضور در جشنواره «رسانه، نظم و امنیت عمومی» تا 30 دی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سردار ابراهیم کریمخانی ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری این جشنواره در اردبیل اظهار داشت: با توجه به اینکه رسانه‌ها مهم‌ترین یاریگر پلیس در برقراری امنیت و توسعه زیرساخت‌های اجتماعی و امنیتی هستند باید از ظرفیت‌ آنها به شکل مطلوب و مناسب استفاده کرد.

وی تصریح کرد: ما معتقدیم حضور اصحاب رسانه در عرصه‌های مختلف اجتماعی و انعکاس مشکلات و نارسایی‌های اجتماعی که گاه مردم را رنج می‌دهد و به صلابت و اقتدار پلیس در برقراری نظم و امنیت خدشه وارد می‌کند باید از زبان رسانه‌ها بازگو شده و نسبت به برطرف شدن آنها اقدامات جدی و اساسی صورت گیرد.

فرمانده انتظامی استان اردبیل از رسانه‌ها به عنوان اصلی‌ترین عنصر در شکل‌گیری افکار عمومی و تقویت و توسعه این بخش یاد کرد و افزود: اگر رسانه‌ها بتوانند به وظیفه و رسالت خطیر خود در امر اطلاع رسانی صحیح و شفاف عمل کنند به یقین در توسعه زیرساخت‌ها نقشی اساسی ایجاد می‌کنند.

کریمخانی ادامه داد: رسانه‌ها به ویژه مطبوعات اصلی‌ترین عامل شکل‌گیری و تقویت افکار عمومی و روشنگری‌های اجتماعی هستند که خود اینها در توسعه جوامع اجتماعی ابزاری ضروری و اجتناب‌ناپذیر به شمار می‌آیند.

این مسئول عنوان کرد: نقشی که رسانه‌ها به طور عام در توسعه زیرساخت‌های اجتماعی در جوامع گوناگون انجام می‌دهند نقش انکار‌ناپذیر و با ثبات است که می‌توان گفت هرگونه توسعه بدون در نظر گرفتن سهم رسانه‌ها در جامعه ابتر و ناقص است.

فرمانده انتظامی اردبیل گفت: در عصری که به نام عصر ارتباطات و انتشار اطلاعات از آن یاد می‌شود رسانه‌ها باید به گونه‌ای در عرصه اجتماعی و زندگی روزمره مردم حضور پیدا کنند که حرکت‌های مثبت و سازنده شایسته و بهتر در مسیر رشد و تعالی قرار گیرد به طوری که اقدام آن به نقضی بزرگ در روند همزیستی اجتماعی انسان‌ها تبدیل می‌شود.

کریمخانی ضرورت تقدیر از قدرت قلم خبرنگاران در جامعه را یادآور شد و گفت: نیروی انتظامی با ارج نهادن به قدرت قلم خبرنگاران و قدردانی از تلاش این قشر پرتلاش جشنواره سراسری با عنوان «رسانه، نظم و امنیت عمومی» را برگزار می‌کند که امیدواریم خبرنگاران پرتلاش مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های دیگر در این جشنواره حضوری پررنگ داشته باشند.

این مسئول با دعوت از خبرنگاران رسانه ملی و نشریات استانی برای شرکت در این جشنواره خاطر‌نشان کرد: با هدف سهولت و آسانی در کارها علاقه‌مندانی که آثار منتشر شده خود را در سایت اینترنتی جشنواره به آدرس www.festivalpolice.irبه ثبت نرساندند می‌توانند این آثار را به مرکز اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی در استان اردبیل تحویل دهند.

رئیس پلیس استان اردبیل آخرین مهلت آثار را 30 دی ماه بیان کرد و گفت: محورهای جشنواره شامل ظرایف روانشناختی نشر و تحلیل افکار حوادث و رخدادها، ابعاد جامعه شناختی تهیه و تدوین و انتشار اخبار اجتماعی، کنش و رویکرد رسانه‌ها در حیطه ترویج قانون‌گرایی و نظم‌پذیری، ساز و کارهای رسانه‌ای در ارتقای نظم و امنیت اجتماعی و سهم و نقش رسانه‌ها در ارتقای تعامل پلیس و مردم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کریمخانی در پایان سخنان خود با اشاره به اهدای جوایز نفیس به برگزیدگان این جشنواره تصریح کرد: انتظار داریم خبرنگاران استان اردبیل در این راه تلاش‌های زیادی را انجام داده و با شرکت در این جشنواره حائز رتبه‌های برتر کشوری باشند.

انتهای پیام/62004/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول