اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال جاری صورت گرفت

اعزام 560 مبلغ دینی به مناطق لرستان

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان از اعزام مبلغ دینی به مناطق این استان خبر داد.

اعزام 560 مبلغ دینی به مناطق لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده عصر امروز در سومین همایش وقف و رسانه که با حضور رسانه‌های گروهی لرستان در خرم‌آباد برگزار شد با توجه به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور طی سال جاری 250 مبلغ جهت اعزام به لرستان، اظهار داشت: این اداره‌کل توانسته امسال 560 مبلغ را دعوت کند و هزینه‌های آنها را از محل درآمدهای امام‌زادگان و موقوفه‌های لرستان تأمین کند.

وی ادامه داد: در استان لرستان در مجموع 84 بقعه متبرکه و 104 امامزاده وجود دارد که این اداره‌کل امسال در برخی از این امامزاده‌ها کارهای فرهنگی خوبی انجام داده است.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به اینکه نوروز امسال از اواخر اسفند سال گذشته تا 16 فروردین 2 میلیون نفر زائر و گردشگر، بقاع متبرکه این استان را زیارت کرده‌اند که ستاد تسهیلات نوروزی باید برای رفاه حال زائرین در این زیارتگاه‌ها کمک‌های ویژه‌ای در نظر بگیرند.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان اضافه کرد: طی سال جاری در 42 امامزاده طرح بهاری شامل نماز جماعت، برنامه نقاشی برای کودکان زوار با طرح جایزه برای آنها انجام گرفته است.

این مسئول یادآور شد: در این طرح بهاری 4هزار بسته فرهنگی برای کودکان و بچه‌هایی که توانسته‌اند قرآن تلاوت کنند به صورت  جایزه در نظر گرفته شده است.

عباس‌زاده گفت: صدقات از 10 تا 700 ثواب برای صدقه‌دهنده دارد و اگر صدقات به صورت وقف در بیاید مال شخص همیشگی و دائمی می‌شود و این مال درآمدی است که در راهی که خود خواسته هزینه می‌شود.

وی تأکید کرد: از رسانه‌ها تقاضا داریم که در زمینه وقف اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان را کمک کنند.

این مسئول از همایش وقف بانوان و یاوران وقف و تجلیل از واقفان در 14 دی جاری در خرم‌آباد خبر داد و یادآور شد: این همایش برای تجلیل از واقفان در شهرستان خرم‌آباد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/85001/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول