اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پلدختر:

آیین‌ گرامیداشت حماسه 9 دی در پلدختر برگزار می‌شود

امام جمعه پلدختر گفت: آیین‌ گرامیداشت حماسه 9 دی در پلدختر برگزار می‌شود.

آیین‌ گرامیداشت حماسه 9 دی در پلدختر برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس در پلدختر، حجت‌الاسلام علی محمد لروند ظهر امروز در جلسه ستاد احیای  امر به معروف و نهی از منکر شهرستان پلدختر، گفت: مراسم گرامیداشت یوم‌الله 9 دی که به عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده است، باشکوه هرچه تمام‌تر و با حضور اقشار مختلف مردم در روز دوشنبه در سالن اداره ارشاد و دوشنبه شب در مسجد جامع  شهر پلدختر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه بستر مناسب برای برگزاری برنامه‌های 9 دی در شهرستان پلدختر فراهم و هماهنگی‌های لازم انجام گرفته است، ادامه داد: در این برنامه‌ها تلاش می‌شود که ابعاد مختلف فتنه 88 و حماسه 9 دی برای مردم به ویژه جوانان به خوبی تبیین و تشریح شود.

لروند خاطرنشان کرد: واقعه 9 دی روز محاکمه سران فتنه در خیابان‌ها بود که به عنوان انقلاب سوم نام گرفت و از نقطه‌های عطف انقلاب اسلامی ایران و حماسه ماندگاری برای ملت ایران در تاریخ پر افتخار ایران اسلامی رقم زد.

امام جمعه پلدختر تصریح کرد: 9 دی برگرفته از فرهنگ عاشورا و مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر حماسه عاشورایی و طنین فریاد «هیهات من الذله» امام حسین(ع) است.

لروند اضافه کرد: 9 دی بساط و طومار فتنه‌گران را برچید و خط بطلانی بر توطئه‌های دشمنان زد و برای همیشه در تاریخ پرافتخار نظام جمهوری اسلامی ایران ماندگار می‌ماند.

وی، حماسه 9 دی را نماد علاقه و اتحاد بین مردم و رهبری دانست و ابراز داشت: مردم در این روز به  ندای رهبری لبیک گفتند و با حضور خود برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت و حماسه‌ای بزرگ خلق کردند و در این آزمون بزرگ الهی سربلند و پیروز بیرون آمدند.

امام جمعه پلدختر با بیان اینکه حماسه 9 دی نشان از ولایتمداری ملت بزرگ ایران است، افزود: حضور در آیین پاسداشت حماسه 9 دی ماه مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر است، بر همین اساس مردم با حضور پرشور خود این فریضه بزرگ الهی را در پلدختر به بهترین شکل ممکن گرامی بدارند.

امام جمعه پلدختر همچنین از برگزاری مراسم 28 صفر سالروز رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام (ص) خبر داد و گفت: این مراسم امسال روز سه شنبه 10  دی ماه از ساعت 9 صبح و با حضور دسته‌های مختلف عزاداری و هیئت‌های مذهبی  در میدان شهید بهشتی شهر  پلدختر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2304/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول