اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در کردستان:

اوج رذالت ضدانقلاب در عاشورا پدیدار شد/9 دی تا ابد ماندگار است

نماینده ولی‌فقیه گفت: حماسه عظیم نهم دی تا همیشه تاریخ با واقعه عاشورا عجین شده است.

اوج رذالت ضدانقلاب در عاشورا پدیدار شد/9 دی تا ابد ماندگار است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حماسه نهم دی در کشور ما یکی از روزهای به یاد ماندنی است که تا ابد با همه ابعاد زندگی ایرانیان گره خورده است.

این عامل موجب شده است تا امسال بزرگترین رویداد فرهنگی استان فرهنگی کردستان، یعنی ششمین کنگره سراسری شعر عاشورایی، نیز از این حماسه عظیم متاثر و یکی از موضوعات خود را به بصیرت و روز میثاق امت با ولایت اختصاص دهد.

همین عامل بهانه‌ای شد تا در گفت‌وگویی اختصاصی با نماینده ولی فقیه در کردستان که امروز در ششمین کنگره سراسری شعر عاشورا حضور داشت، پیوند این دو واقعه با کنگره شعر عاشورایی را بررسی کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه این عاشورا بود که فتنه‌گران را رسوا کرد، گفت: اوج رذالت ضدانقلاب در عاشورا پدیدار شد و مردم فهمیدند صحنه‌گردانان اصلی آن به دنبال نابودی اصل اسلام هستند.

وی با بیان اینکه در عاشورای 88، تقلب و انتخابات تنها بهانه بود، تصریح کرد: دشمنان در صدد گرفتن اعتقادات دینی و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از ملت بودند، اما این تیر آنان نیز با بصیرت مردم به سنگ خورد.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان، حماسه نهم دی را جریانی گره‌خورده با عاشورا اعلام کرد و اظهار داشت: این واقعه عظیم که متاثر از عاشورا بود، با گذشت زمان ابعاد بیشتری از عظمت خود را نمایان می‌سازد.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که در داخل این موج عظیم و سیل‌آسای حماسی بودند، عظمت آن را آن گونه که باید احساس نمی‌کنند، بلکه تحلیل‌گران خارج از موج دریافتند که این واقعه چقدر عظیم بود.

وی جریان بصیرت را جریانی آگاهانه بر مبنای عشق‌ورزی به ولایت فقیه دانست و اظهار داشت: مردم بصیر ایران اسلامی با حضور خود در صحنه نهم دی، لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر پاسخگویی خود مردم به فتنه‌گران بود.

حسینی‌شاهرودی افزود: دشمنان به برنامه‌ریزی درازمدت خود برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران اذعان کردند.

وی با بیان اینکه در فتنه 88 سران آمریکا خود به عرصه آمده بودند و علنی از سران فتنه حمایت می‌کردند، خاطرنشان کرد: فتنه‌گران خاطر جمع بودند که انقلاب اسلامی را شکست خواهند داد، اما حرکت نهم دی تمامی بافته‌های خیالی آنان را نقش بر آب کرد.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان اظهار داشت: در این حماسه عظیم همه کشور یکصدا به خروش و حرکت درآمد و به برکت نام امام حسین(ع) تفاله‌های فتنه را از کشور بیرون ریخت.

حسینی‌شاهرودی در پایان با اشاره به تاثیرپذیری بیداری اسلامی از حرکت‌های انقلابی ملت ایران، گفت: بیداری اسلامی هنوز تمام نشده است و این رکودها و پیشروی‌ها در هر انقلابی طبیعی است.

انتهای پیام/79009/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول