اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هیئت‌های مذهبی مانعی برای فتنه 78 و 88 بود

میرزاده: اصلاح‌طلبان سعی دارند دولت اعتدال را پلی برای آزادی فتنه‌گران کنند

معاون سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز با بیان اینکه آنچه مقابل فتنه 78 و 88 ایستاد هیئت های مذهبی بود، گفت: اصلاح طلبان سعی دارند دولت اعتدال را پلی برای آزادی فتنه‌گران قرار دهند.

میرزاده: اصلاح‌طلبان سعی دارند دولت اعتدال را پلی برای آزادی فتنه‌گران کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود میرزاده ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: حرکت عظیمی به نام 9 دی شکل گرفت که بعد از رحلت امام خمینی، پرشورترین اجتماع مردمی بوده است.

وی افزود: برای بررسی حماسه 9 دی باید به قبل از انتخابات 88 بازگردیم، جایی که جریان موسوم به « جریان فتنه » با بهره‌گیری از حمایت‌های خارجی و تجربیاتی که  از کودتاهای مخملین در جهان داشتند، در انتخابات یکسری دستورالعمل‌ها مثل شایعه تقلب، کشته‌سازی، عبور از قانون، آشوب خیابانی و ... انجام دادند و انتخابات را وسیله‌ای برای این بحث‌ها قرار دادند.

میرزاده اضافه کرد: در واقع این فتنه، حاصل یک برنامه‌ریزی 10 ساله بود که حمایت‌های فراوانی هم از آن می‌شد که البته اصلا اینگونه نیست که ما بگوییم یک انتخاباتی شد و یکسری از کاندیداها به نتیجه انتخابات اعتراض داشتند.

وی گفت: اگر بخواهیم یک مداقه‌ای داشته باشیم به تاریخ انقلاب اسلامی، شاهد یک تدبیر همیشگی، با پشتوانه یک اندیشه ناب خواهیم بود که همیشه امانت بزرگ انقلاب اسلامی را در این تاریخ پرفراز و نشیب، از تنگناها به سوی آینده‌ای روشن هدایت می‌کند.

میرزاده ادامه داد: در این جریان فتنه هم نقش مقام معظم رهبری را شاهد بودیم و با تدبیر ایشان و نیز تبیین فتنه توسط برخی خواص با بصیرت و نیز از جهتی هتک حرمتی که فتنه‌گران به عاشورا کردند؛ حرکت عظیمی به نام 9 دی شکل گرفت که در واقع در 25 سال اخیر و بعد از رحلت امام خمینی (ره)، پرشورترین اجتماع مردمی بوده است.

آنچه مقابل فتنه 78 و فتنه 88 ایستاد هیئت‌های مذهبی بودند

وی با اشاره به نقش پایبندی دینی و فرهنگ اسلامی مردم ایران در خلق حماسه 9 دی ماه گفت: آن چیزی که فرهنگ اصیل اسلامی را نجات داده، همین حضور پررنگ مردم در صحنه‌ها بوده است.

وی افزود: شما ببینید اگر نگاهی به تاریخ داشته باشیم، بهتر متوجه این موضوع می‌شویم. مثلا آنجایی که سربداران مقابل ایلخانان ایستادند و پیروز شدند؛ می‌بینیم که نقش هیئت‌های مذهبی مردم چقدر پرشور بوده است.

میرزاده ادامه داد: بعد از آن و در نهضت مشروطه که در واقع اولین قیام‌های این نهضت هم به تبریز مربوط می‌شود نیز شاهد حضور پررنگ هیئت‌های دینی و مذهبی در شکل‌گیری آن نهضت هستیم. بعدتر و وقتی که مجلس در زمان محمد شاه قاجار به توپ بسته شد و ستار خان و باقر خان قیام کردند نیز نقش این هیئت‌ها را می‌بینیم، در دوره بعد از انقلاب و فتنه‌های مختلف، چه فتنه 78 و چه فتنه 88، آن چیزی که مقابل این فتنه‌گران عملا ایستاده همین هیئت‌های مذهبی و فرهنگی بوده است.

وی ادامه داد: فتنه 88 حاصل برنامه‌ریزی 10 ساله دشمنان بوده است، مقام معظم رهبری با رصد هوشمندانه‌ای که داشتند، تحرکات دشمن را می‌سنجیدند و از قبل به ما هشدار این سری جریانات را داده بودند، حتی اگر شما بیانات معظم له را در روز انتخابات 88 با سایر روزهای انتخاباتی مقایسه کنید، هشداری که ایشان می‌دهند بسیار مشهود است، بعد از انتخابات نیز در نماز جمعه بیست و نهم خرداد 88 بیانات ایشان در واقع فصل خطابه‌ای‌ برای فتنه و انتخابات بود.

میرزاده افزود: متاسفانه برخی از خواص بی‌بصیرت و نیز عده‌ای اراذل اوباش، با حمایت‌هایی که می‌شدند، حتی بعد از این بیانات هم به این جریانات ادامه دادند. ما می‌بینیم که مقام معظم رهبری در بیانات بعدی خود در طی 8 ماه بیشتر بر نقش خواص تاکید دارند. در واقع می‌شود گفت که نقطه عطف این بیانات همان « این عمار » بود که ما می‌بینیم بعد از آن برخی از ساکتین فتنه هم شروع به تبیین فتنه می‌‌کنند، سپس با هتک حرمت فتنه‌گران به « عاشورا » ،حجت بر مردم تمام شد و آن حماسه عظیم بوجود آمد.

آذربایجان مرجع دفاع از ارزش‌های انقلاب

معاون سیاسی این تشکل دانشجویی با اشاره به حماسه 8 دی ماه مردم تبریز گفت: اگر تاریخ معاصر ایران را ورق بزنیم به این نتیجه می‌رسیم که آذربایجان یک مرجع مهم و تاثیرگذار در برپایی و دفاع از انقلاب اسلامی ایران بوده است.

میرزاده افزود: قبل از انقلاب، قیام 29 بهمن مردم تبریز در سال 56 تاثیرگذاری زیادی در پیروزی انقلاب داشت، پس از انقلاب و در دوران دفاع مقدس نیز دلیری‌های مردم آذربایجان و تبریز به فرماندهی شهید مهدی باکری را به یاد داریم.

وی افزود: در فتنه 88 برخی از سران فتنه نسبت خود را با مردم آذربایجان مدنظر قرار داده می‌خواستند مردم را با افکار، عقاید و حرکات آلوده خود همراه کنند. اما این را در نظر نگرفتند که پیوند بین مردم آذربایجان و انقلاب اسلامی ناگسستنی است و همانطور که دیدیم مردم تبریز در روز 8 دی و یک روز قبل از سایر شهرها به صحنه آمدند و از پیشگامان این حرکت بودند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز گفت: متاسفانه با روی کار آمدن دولت جدید ما می‌بینیم که برخی از عوامل فتنه در بدنه میانی دولت حضور دارند که حضور این افراد در این نهادهای قدرت که با انتخابات شکل می‌گیرد جای بحث دارد.

وی ادامه داد: این‌هایی که مدعی‌اند انتخابات سالم نیست و مهندسی شده است چگونه می‌آیند و در یک نهادی که با انتخابات شکل گرفته حضور پیدا می‌کنند؟! در واقع حضور این فتنه‌گران در بدنه دولت فعلی، با ادعاهایی که در فتنه 88 داشتند، متناقض است، در واقع ما برای دولت آقای روحانی نگرانیم، از این جهت که برخی از وزرایی که در جلسه رأی اعتماد از فتنه 88 اعلام براعت می‌کردند، متاسفانه این رویکرد را در عمل نقض می‌کنند.

میرزاده تاکید کرد: باید تبیین کنیم که موضع دولت آقای روحانی در مورد فتنه 88 اینگونه نبوده و نیست. اگر اظهارات آقای ترکان و آقای آشنا را در مورد فتنه 88 ببینیم، هر دوی این بزرگواران گفته‌اند که آقای احمدی‌نژاد در سال 88 در انتخاباتی سالم، به پیروزی رسید، هرچند گفته‌اند که در انتخابات 88 تخلف صورت گرفته نه تقلب، که این موضوع خودش جای بحث دارد.

تلاش اصلاح‌طلبان برای استفاده ابزاری از دولت اعتدال

وی ادامه داد: برخی از فتنه‌گران از وقتی که دولت جدید روی کار آمده ، می‌خواهند از فتنه به عنوان یک سوء تفاهم یاد کنند، البته بعضی‌ها هم می‌گویند که از طلب انتخابات 88 گذشتیم، در واقع باید بگویم که ما از طلب فتنه 88 گذشتیم و فعلا سران فتنه را مجازات نکرده‌ایم.

میرزاده گفت: هر چند که موضع دولت حمایت از اصحاب فتنه نیست اما برخی از جریانات نزدیک به اصلاح طلبی می‌خواهند دولت را پلی قرار دهند و تحت عنوان «دولت وحدت ملی » ؛ یکسری از فتنه‌گران را آزاد کنند ولی مطمئن باشند که اگر پیگیر این بحث باشند، قطعا نیروهای ارزشی وارد عرصه شده و پیگیر مجازات سران فتنه خواهند بود.

انتهای پیام/ع40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول