اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان:

ایستگاه‌های «همه واقف باشیم» در سمنان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: در هفته گرامیداشت وقف در استان سمنان، ایستگاه‌های «همه واقف باشیم» برای راهنمایی علاقه‏مندان به این سنت حسنه راه‌اندازی می‌شود.

ایستگاه‌های «همه واقف باشیم» در سمنان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله واحدی ظهر امروز در دیدار شماری از کارکنان اوقاف و امور خیریه استان سمنان با استاندار سمنان که در سالن غدیر استانداری سمنان برگزار شد، با بیان اینکه امسال آغاز هفته وقف با یک حادثه تاریخی به نام «یوم‌الله 9 دی» مصادف شده است، این روز را گرامی داشت.

وی با بیان اینکه در وقف همه اعمال حسنه حاصل از آن به نام فرد واقف و خیر‌اندیش نوشته می‌شود، گفت: تنها چیزی که از انسان در روز قیامت به کارش می‌آید، اعمال نیک و پسندیده اوست که بدون تردید وقف یکی از بهترین این اعمال محسوب می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اضافه کرد: همه آحاد جامعه باید به سنت حسنه وقف و برکات عظیم آن توجه کنند و از مواهب این آیین مترقی اسلام بهره‌مند شوند.

واحدی بیان داشت: در وقف، نیازی به داشتن مال کثیر وجود ندارد که بخواهد بخشیده شود و حتی می‌توان اموال و کالاهایی را که مازاد بر نیاز انسان است و کارآیی لازم را نیز دارد، برای تجهیز مساجد، حسینیه‌ها و ... وقف کرد تا مورد استفاده قرار گیرد و به نوعی در این سنت حسنه نیز مشارکت کرده باشیم.

وی همچنین با اشاره به یک نوع از وقف که «وقف مشارکتی» نام نهاده شده است، گفت: در این نوع از وقف، پول‌های اندک، جمع‌آوری شده و برای انجام وقف یک‏پارچه‌ می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: با وقف می‌توان بسیاری از مشکلات موجود در حوزه اشتغال، موسسات دانشگاهی، مراکز آموزشی، بهداشتی، درمانی و ... را برطرف کرد.

واحدی بیان کرد: در وقف مشارکتی نیز عده‌ای با پول‏های اندک خود، رقبه‌ای را می‌خرند و وقف می‌کنند و بدین ترتیب، مشخص می‌شود که راه وقف برای همگان همواره باز است.

وی افزود: در هفته گرامیداشت وقف در استان سمنان، ایستگاه‌های «همه واقف باشیم» راه‌اندازی می‌شود که در آنها با حضور مشاوران مجرب، راهنمایی لازم به علاقه‏مندان به این سنت حسنه ارائه خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: در غیر از ایام هفته وقف نیز همکارانی در اداره‌های اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های استان، متصدی این امر شده‌اند که علاقه‏مندان به وقف را راهنمایی کنند.

واحدی افزود: برخی از موقوفاتی که در استان سمنان وجود دارد، عمرشان به بیش از 700 سال قبل برمی‌گردد؛ در حالی که هیچ اثر جسمی از واقف آنها باقی نمانده است اما نامشان تا امروز زنده نگه داشته شده و پرونده اعمال صالح آنها همچنان گشوده است.

انتهای پیام/2249/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول