اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

فتنه خط قرمز نظام است/ لبخند مشکلات ایران و آمریکا را حل نمی‌کند

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اظهار اینکه برخی‌ها خیال کرده‌اند می‌توانند فتنه را از ذهن مردم پاک کنند، گفت: فتنه خط قرمز نظام است، هر کس به فتنه دل ببندد و از آن حمایت کند نمی‌تواند در این نظام پست و مقامی داشته باشد.

فتنه خط قرمز نظام است/ لبخند مشکلات ایران و آمریکا را حل نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت 8 دی و 9 دی در مصلای تبریز، اظهار کرد: مردم غیور و سرافراز و ولایت مدار و مؤمن آذربایجان به ویژه تبریز قهرمان شایسته قدردانی هستند که در فتنه سال 88 همچون همه مقاطع تاریخی نقش برجسته و کارساز خود را ظاهر کردند.

حضور با عظمت مردم تبریز در هشتم دی حماسه نهم دی ایران را رقم زد

وی افزود: قاطعانه می‌توان گفت حضور با عظمت مردم تبریز در هشتم دی ماه در پررنگ شدن حرکت مردم ایران در 9 دی ماه نقش تاثیرگذار بود و نقش برجسته‌ای داشت.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با خاطر نشان کردن اینکه در اینگونه جریانات رهبری و مدیریت نقش بسیار کارسازی دارد، اضافه کرد: در تبریز با وجود حضور نماینده ولی فقیه در استان این مدیریت به خوبی اعمال شد.

وی با بیان اینکه مقابله با فتنه سال 88 با شور عاشورایی و فرهنگ عاشورا گره خورده است، افزود: از امتیازات ویژه مقابله با فتنه‌گران این بود که مردم با شور حسینی و همت والای عاشورایی به میدان آمدند.

با تکیه به فرهنگ عاشورا همه فتنه‌ها را می‌توان خاموش کرد

تقوی گفت: با تکیه به فرهنگ عاشورا همه فتنه‌ها را می‌توان خاموش کرد و در عصر حاضر انقلاب اسلامی ایران نیز این ویژگی والا را دارد که شعله‌‌ای از عاشوراست و این اندیشه عاشورایی باید جهان را اداره کند.

وی موضوع فتنه و مقابله با آن را در همه نظام‌ها با اهمیت عنوان کرد و گفت: فتنه و فتنه‌گری از آسیب‌های انقلاب‌ها و نظام‌های بشری به شمار می‌رود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، روز به روز موج آن گسترده‌تر شد و به همین لحاظ دشمنان اسلام در مقابل آن احساس خطر کردند و برای جلوگیری انقلاب برنامه‌ریزی‌های مختلفی کردند و به همین دلیل انقلاب هر روز با یک جریان ضدانقلاب و فتنه‌ای رو به رو بود.

وی با تاکید بر اینکه باید به طور مداوم در مورد زمینه‌های فتنه روشنگری کنیم، تصریح کرد: باید برای از بین بردن فتنه راه و روش‌های مقابله با آن را به مردم آموزش بدهیم.

تقوی در ادامه همسویی و همکاری محافل خارجی و داخلی در همه فتنه‌ها را از مؤلفه‌های فتنه عنوان کرد و افزود: فعال شدن عناصر قدرت طلب در چارچوب خواسته‌های دشمن و هنجارشکنی و عبور از مرز قانون و اردوکشی خیابانی از دیگر مؤلفه‌های فتنه است.

برخی‌ها به دنبال پاک کردن فتنه از ذهن مردم هستند

وی در ادامه با اظهار اینکه برخی‌ها خیال کرده‌اند می‌توانند فتنه را از ذهن مردم پاک کنند، بیان کرد: فتنه خط قرمز نظام است، هرکس به فتنه دل ببندد و از آن حمایت کند نمی‌تواند در این نظام پست و مقامی داشته باشد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در ادامه با بیان اینکه فتنه زمانی‌که به صورت یک جریان اجتماعی ظهور و بروز پیدا می‌کند بستر مناسبی را پیدا کرده است، تاکید کرد: بسترهای فتنه شبهه‌افکنی و بی‌بصیرتی و قدرت‌طلبی قدرت‌طلبان و ناراضیان است، باید این بسترها از بین برود.

با یک لبخند مشکلات حل نمی‌شود

تقوی با اشاره به مذاکرات 1+5 و ایران گفت: خیال می‌کنند با یک لبخند زدن همه مشکلات حل می‌شود، بارها امام راحل فرمود که اگر یک قدم به سوی آنها بردارید آنها خوششان نمی‌آید.

وی افزود: ما از دیپلمات‌های خود حمایت می‌کنیم اما این تفکر باید به وجود آید که باید به داخل تکیه کنیم و نیروی خود را صرف مسائل داخلی کنیم، و به مسائل خارجی تکیه نکنیم.

انتهای پیام/60001/ع40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول