اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست خبری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل صورت گرفت

تشریح برنامه‌های یک ساله اداره اوقاف و امور خیریه استان اردبیل

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل به تشریح برنامه‌های یک ساله اداره اوقاف و امور خیریه این استان پرداخت.

تشریح برنامه‌های یک ساله اداره اوقاف و امور خیریه استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام وحدت مشهوری نظری صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه در اردبیل، اظهار داشت: در برگزاری مسابقات قرآنی در سطح شهرستان‌های استان اردبیل 16 هزار نفر شرکت‌کننده داشتیم که این میزان نسبت به سال گذشته 60 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: در ایام نوروز امامزاده‌ها میزبان مسافران نوروزی بودند که امسال شاهد حضور بیشترین مسافر در اماکن متبرکه استان اردبیل بودیم.

این مسئول عنوان کرد: برنامه‌های ویژه‌ای برای ایام محرم و صفر تدارک دیده شده بود که حدود 400 هزار نفر تنها در امامزاده‌های استان به عزاداری‌ پرداختند و در اربعین حسینی نیز شاهد برگزاری شبیه‌خوانی در امامزاده سید صدرالدین بودیم.

مشهوری نظری عنوان کرد: برای اولین بار در استان اردبیل برای یک زوج یک جهیزیه کامل تهیه شد و امید داریم که این آمار در سال بعد افزایش پیدا کند.

وی اضافه کرد: امامزاده‌ها صرفاً مکانی برای گریه و زاری نیست و این مکان‌ها می‌توانند میزبان برنامه‌های مختلفی از جمله مراسم مقدس ازدواج باشند.

وی تصریح کرد: اگر زوج‌های جوان تصمیم بگیرند که مراسم ازدواج خود را با در نظر گرفتن مهریه کم در امامزاده‌ها برگزار کنند ما آماده هستیم که پذیرایی مراسم را برعهده بگیریم و جوایزی به این زوج‌ها نیز اهدا کنیم.

وی با اشاره به بحث منابع انسانی، گفت: مجوز بکارگیری 30 نفر در اداره اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از طریق آزمون استخدامی استانداری دریافت شده است که این 30 نفر به زودی فعالیت و کار خود را آغاز خواهند کرد.

مشهوری نظری ادامه داد: در بحث حوزه عمرانی 15 پروژه امامزاده در سطح استان اردبیل در حال انجام است و هر سال شاهد پیشرفت فیزیکی بازسازی این اماکن متبرکه هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل یادآور شد: طرح توسعه امامزاده صالح را در دستور کار قرار دادیم و امیدواریم در سال بعد فاز اول بازسازی این مکان مقدس به اتمام برسد.

وی تأکید کرد: پروژه پیرزرگر که قرار است مجتمع تجاری در آن احداث شود در سال 86 عملیات آن آغاز شده به دلیل نبود اعتبارات متوقف شده بود که ادامه روند این پروژه از سر گرفته شد و امیدواریم تا پایان سال تکمیل شود و چهار واحد تجاری و شش واحد مسکونی در آن به بهره‌برداری برسد.

وی اذعان داشت: در سال جاری در کل استان اردبیل 11 وقف صورت گرفته است و این مسئله باید توجه شود که وقف ضرورتی ندارد که به تنهایی صورت گیرد و یک وقف می‌تواند اشتراکی بین چند نفر باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مشهوری نظری در پایان سخنان خود گفت: سایت جی.آی.اس که نشان‌دهنده کلیه اطلاعات موقوفات و امامزاده‌ها است را با یک شرکت قرارداد بسته‌ایم و به زودی کارهای اجرایی آن به پایان خواهد رسید.

انتهای پیام/62007/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول