اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

خراسان رضوی میزان جذب تسهیلات از صندوق توسعه را افزایش دهد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خراسان رضوی باید از طریق تعامل ویژه بانک‌های استانی با واحد‌های تولیدی و کمک مدیران استان، جذب بیشتری از تسهیلات صندوق توسعه ملی داشته باشد.

خراسان رضوی میزان جذب تسهیلات از صندوق توسعه را افزایش دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محسن صالحی‌نیا ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی که با حضور جمعی از مسئولان استانی و کشوری در این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: تمامی واحد‌ها و تشکل‌های صنعتی، تولیدی و تجاری در کشور باید در قالب محورهای مورد‌ نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت به فعالیت‌های خود بپردازند.

وی افزود: از جمله محورهای اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت تامین مالی در زمینه‌های ایجاد، توسعه و صیانت از ظرفیت‌های تولیدی است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه شکوفا کردن این ظرفیت‌ها به بانک‌ها محدود نمی‌شود، گفت: روش‌های متعدد و مختلفی در ارتباط با تامین مالی وجود دارد که در حال حاضر نیز در دست اقدام است.

صالحی‌نیا افزود: در توسعه بخش معدن و استفاده از ظرفیت‌های موجود در این بخش قابلیت‌های بالقوه موجود تبدیل به بالفعل نشده است و باید با استفاده از سیاستگذاری‌های مناسب بتوان قابلیت‌های بالقوه را بالفعل کرد.

وی با بیان اینکه اصلاح فرایند‌ها را نیز باید در نظر داشته باشیم، گفت: نقطه‌‌نظرات تشکل‌ها و واحد‌های تولیدی استان در بخش‌های بیمه، گشایش اعتبار، بدهی دولت به پیمانکاران و غیره می‌تواند در این راستا گامی موثر باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس قوانین بودجه در سال‌های 91 و 92 منابعی با توجه به ضرورت تامین سرمایه در گردش از صندوق توسعه ملی پیش‌بینی شده که مجموعاً مبلغ آن 6 هزار میلیارد تومان است.

صالحی‌نیا گفت: در این راستا با 9 بانک قرارداد بسته شده و از اواسط سال 91 تاکنون معرفی واحد‌های مرتبط نیز صورت گرفته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: از 6 هزار میلیارد تومان تاکنون 2 هزار و 600 میلیارد تومان آن پرداخت شده یعنی 45 درصد از اعتبار پیش‌بینی شده پرداخت شده است.

وی گفت: 190 واحد از استان خراسان رضوی در قالب مصوبه به بانک‌ها برای دریافت 620 میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات معرفی شده است.

صالحی‌نیا تصریح کرد: ظرفیت استان خراسان رضوی نسبت به کل کشور 5/6 درصد است که می‌تواند این منابع را جذب کند.

وی با اشاره به اینکه خراسان رضوی تاکنون 107 میلیارد تومان اعتبار جذب کرده است، گفت: این استان باید با تعامل ویژه بانک‌های استانی با واحد‌های تولیدی و مدیریت خراسان رضوی، جذب بیشتری از تسهیلات صندوق توسعه ملی داشته باشد.

انتهای پیام/2202/ز40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول