اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی:

تأمین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مرزها از مهاجرت جلوگیری می‌کند

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی گفت: تأمین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مرزها باعث جلوگیری از مهاجرت مرزنشینان می‌شود.

تأمین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مرزها از مهاجرت جلوگیری می‌کند

قاسم جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: جلسه‌ای اخیراً تحت عنوان فراکسیون استان‌های مرزی با وزیر کشور برگزاری که در این جلسه بحث‌هایی چون جاده، امنیت مرز، پوشش تلویزیونی، مخابرات و زمین‌های مردم در نقطه صفر مرزی مطرح شد.

وی افزود: همچنین در بحث پاسگاه‌های مرزی نکات مهمی مطرح شد که به طور حتم آنچه که می‌تواند باعث حفظ مرزها شود، امنیت سرمایه‌گذاری و تأمین فرصت‌های سرمایه‌گذاری است که باعث جلوگیری از مهاجرت‌ها نیز می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون خراسان شمالی 301 کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان دارد که اگر از این ظرفیت در افزایش مناسبات استفاده شود، منافع فراوانی را برای مرزنشینان دارد.

وی با تاکید بر توجه استانداری خراسان شمالی برای توسعه محور شرق گفت: بودجه خوبی برای توسعه محور شرق پیش‌بینی شده و بایستی حق استان در این زمینه ادا شود زیرا حق استان است که از این توسعه عقب نماند.

جعفری افزایش مناسبات و سفر هیئت‌های تجاری و اقتصادی، مبادله و افزایش تجارت را از مواردی عنوان کرد که مورد تاکید نمایندگان استان‌های مرزی و وزیر کشور قرار گرفت.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی گفت: ما همچنین درخواست کردیم تا وزارتخانه‌های امور خارجه و وزارت کشور موضوع بازارچه پرسه سو را پیگیری کنند، اینکه صرفاً گفته شود کشور مقابل علاقه‌ای به این مناسبات نداشته و پرونده آن را ببندیم درست نیست بایستی از ظرفیت‌های مختلف از جمله نمایندگی وزارت خارجه در استان برای پیشبرد این موضوع استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ این موضوع را در نشست با وزیر کشور برای ایجاد بازارچه مرزی، گمرک و افزایش مناسبات مرزنشینان استان با کشور مقابل مطرح کردیم که امیدواریم این خواست دیرینه مرزنشینان با پیگیری‌هایی که انجام خواهد شد، تحقق یابد.

انتهای پیام/63002/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول