اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره جهاد کشاورزی خلیل‌آباد خبر داد

تأسیس نخستین پژوهشکده انگور در خلیل‌آباد

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان خلیل‌آباد گفت: با همکاری دانشگاه علم و صنعت و مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان نخستین پژوهشکده انگور در خلیل‌آباد تأسیس می‌شود.

تأسیس نخستین پژوهشکده انگور در خلیل‌آباد

علی نصیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خلیل‌آباد اظهار کرد: پژوهشکده انگور با هدف معرفی این محصول استراتژیک و خواص آن در سطح استان، در این شهرستان ایجاد می‌شود.

وی با اعلام اینکه انگور خلیل‌آباد یک محصول بی‌نظیر در میان دیگر محصولات در این شهرستان است، افزود: 6 هزار هکتار باغات انگور در این شهرستان وجود دارد که در آن 23 نوع انگور به عمل می‌آید.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان خلیل‌آباد انگور عسکری و سبز را بیشترین نوع دانست و اظهار کرد: از مقدار برداشت انگور در این شهرستان به طور متوسط سالانه 30 هزار تن کشمش تولید شده که به بازارهای داخلی و خارجی ارسال می‌شود.

این مسئول به خریداری نشدن محصول کشمش امسال باغداران اشاره کرد و گفت: ارزان بودن قیمت کشمش موجب شد امسال بیش از 20 هزار تن کشمش باغداران روی دست آنان بماند.

وی از پیگیری نماینده شهرستان خلیل‌آباد در راستای تأمین نقدینگی برای باغداران با اختصاص تسهیلات بانکی خبر داد و افزود: بانک‌ها باید کمک کرده و اعتبارات مصوب شده استان را در اختیار کشاورزان و باغداران قرار دهند.

انتهای پیام/2202/ز20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول