اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه قم:

دشمن در جنگ نرم عاشورا و شهادت را نشانه گرفته است

استاد حوزه و دانشگاه قم گفت: تلاش دشمن در جنگ نرم برای این است که ما را از اسلام ناب و شهادت و ایثار دور کند، چرا که راه حسین (ع) سبب پیروزی ملت ماست.

دشمن در جنگ نرم عاشورا و شهادت را نشانه گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‌الاسلام عباس مسلمی پیش از ظهر در یادواره شهدای منطقه جوادیه شاهرود که با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده شهدا در مسجد امام حسن (ع) منطقه جوادیه شاهرود برگزار شد، در سخنانی با گرامیداشت ایام دهه آخر صفر و یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گرامیداشت شعائر دینی و اسلامی و بزرگداشت عظمت شهید و شهادت در جامعه و ترویج و گسترش فرهنگ متعالی عاشورا و کربلاست.

وی افزود: جهاد فی سبیل الله یکی از فروع دین مبین اسلام است که در قرآن کریم بارها بر آن اشاره شده و مجاهد در راه خدا پاداش عظیم و شهید این راه نزد خدای متعال روزی می‌خورد.

استاد حوزه و دانشگاه قم خاطر نشان کرد: اگر می‌بینید که امروز اسلام زنده و پویاست، به برکت خون شهدا و قیام سالار شهیدان است که باعث زنده شدن اسلام در طول قرن‌ها و الگو قرار گرفتن این قیام برای آزادی‎خواهان و مستضعفان جهان شده است.

وی تصریح کرد: اسلام دین محبت و مهربانی است و به همه انسان‌ها احترام قائل است، اما برابر ستمگران و ظالمان فرمان به قتال داده و تأکید دارد، باید فتنه و فتنه‎گران را از دم تیغ گذراند.

مسلمی بیان کرد: مبارزه رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس مقابله با ظلم و زور و تذویر و نیرنگ و فتنه‌گری بود که تمام کفر برابر تمام اسلام ناب قرار گرفتند و ناامید و بی‎نتیجه تسلیم قدرت اسلام شدند.

وی با اشاره به انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ما همان‎طور که امام راحل (ره) تأکید کردند، نشأت گرفته از قیام سالار شهیدان است و این ملت الگویشان امام حسین (ع) و یاران ایشان و اهل بیت (ع) هستند.

استاد حوزه و دانشگاه قم با بیان فتنه‌های بسیاری که دشمنان علیه ملت ما روا داشته‌اند، اظهار کرد: از ابتدای تشکیل انقلاب اسلامی استکبار تلاش کرد با تمام توان این انقلاب را سرنگون کند و شواهد آن بسیار است.

وی افزود: دشمنان ما در آخرین تلاش مذبوحانه خود فتنه 88 را به راه انداختند و تلاش کردند، با این کار برنامه‌ریزی شده انقلاب اسلامی را از درون خلع سلاح کنند که با هوشیاری مردم و ولایت ناکام ماندند.

مسلمی تصریح کرد: فتنه 88 نشان داد دشمن تا چه اندازه به دنبال ضربه زدن به نظام از طریق نیروهای داخلی و خواص جامعه است و این هوشیاری را بین مردم و مسئولان نظام ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: حماسه 9 دی نشان داد ملت ما هوشیارتر از گذشته در دفاع از نظام اسلامی حاضر است و تلاش مردم سبب بیداری خواص و مسئولان شد و آنها را هوشیار کرد.

استاد حوزه و دانشگاه قم تأکید کرد: بصیرت و معرفت ما در 9 دی برگرفته از ایثار و شهادت شهدای ما که تأسی از عاشورا و کربلای سالار شهیدان است برپا شد و دشمنان را بار دیگر مجبور به عقب‌نشینی کرد.

وی با بیان اینکه دشمن قصد دارد ما را از راه شهادت و جهاد دور کند، اظهار کرد: تلاش دشمن در جنگ نرم برای این است که ما را از اسلام ناب و شهادت و ایثار دور کند؛ چرا که راه حسین (ع) سبب پیروزی ملت ماست.

مسلمی خاطر نشان کرد: تا اسلام و سالار شهیدان و قیام عاشورا را داریم، هرگز شکست نخواهیم خورد و دشمنان و استکبار جهانی برابر ما تسلیم و خوار و زبون خواهند بود.

در این مراسم، تئاتر شهید گمنام اجرا شد و مداحان در رثای امام حسین (ع) و شهدا به مرثیه‌خوانی پرداختند.

انتهای پیام/2249/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول