اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نور مطرح کرد

کمبود نوشت‌افزارهای ایرانی در بازار

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نور گفت: کمبود نوشت‌افزارها با نماد و اسطوره‌های ایرانی اسلامی موجب جولان نوشت‌افزارهای با تصاویر غیرمتعارف در بین دانش‌آموزان می‌شود.

کمبود نوشت‌افزارهای ایرانی در بازار

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، سید مصطفی حسینی صبح امروز در جمع مسئولان و دست‌اندرکاران امور فرهنگی این شهرستان با بیان اینکه نهاد آموزشی یکی از ارکان‌های مهم در کنار سایر نهادهای اجتماعی است، اظهار داشت: در این میان مدرسه مهم‌ترین ارکان این نهاد محسوب می‌شود که دنیایی تازه، سرشار از ایده‌ها و شنیده‌های جدید را پیش روی دانش‌آموزان می‌گشاید.

وی گفت: دانش‌آموزان در بسیاری از موارد بدون ارزش‌گذاری بر رفتارها به تقلید از رفتارهای همسالان خود می‌پردازند و این را مقدم حضور در جمع و گسترش دامنه ارتباطات اجتماعی و تلاش برای همگامی با همسالان می‌دانند.

حسینی با اشاره به اینکه در این مسیر می‌توان لوازم‌التحریر و سی.دی.‌ها را به عنوان یکی از عوامل همگامی دانش‌آموزان دانست، گفت: این وسایل بیش از آنکه وسیله‌ای برای انجام امور آموزشی باشد به نوعی هدف‌سازی بین دانش‌آموزان در ایجاد و علاقه و وابستگی کودک به لوازم خویش می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نور چاپ نمادها و شخصیت‌های ایرانی اسلامی را نیازمند همراهی سیاست‌گذاران،تولیدکنندگان و شناخت صحیح سلیقه کودکان دانست و افزود: ما باید الگوی جذاب و مناسب از فرهنگ کهن سرزمین‌مان را به دانش‌آموزان ارائه دهیم که البته موفقیت این امر به اهتمام نهادهای فرهنگی و تولیدکنندگان لوازم التحریر نیازمند است تا با استفاده از این ابزار برای انتقال فرهنگ ایرانی به دانش‌آموزان استفاده شود.

 حسینی خاطرنشان کرد: اسطوره‌ها و واژه‌های حماسی،عرفانی،ایثار و شهادت در ایران نیازمند برجسته‌سازی،تبلیغ و رعایت اصلی جذابیت و رقابت‌پذیری در محتوا و قیمت برای انتخاب از سوی دانش‌آموزان است.

 این مسئول یکی از راه‌های ممنوعیت تولید لوازم التحریر و بسته‌های فرهنگی با نماد بیگانه را برخورد جدی با ورود لوازم با نشان بیگانه دانست.

مدیر آموزش و پرورش نور یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های آموزش و پرورش را اشباع نشدن بازار از لوازم التحریر و بسته‌های فرهنگی با نماد ایرانی ـ اسلامی و استقبال کمرنگ مصرف کنندگان عنوان کرد و ابراز داشت: کمبود لوازم التحریر ایرانی با نماد و اسطوره‌های ایرانی اسلامی باعث جولان لوازم التحریر با تصاویر غیرمتعارف در بین دانش‌آموزان می‌شود.

وی توجه جدی به دنیای کودکان،شناسایی عوامل جذب آنان به شخصیت‌های بیگانه با فرهنگ ایرانی ـ اسلامی و در یک کلام افزایش تولیدات مطابق با فرهنگ ایرانی ـ اسلامی در رسانه‌های دیجیتال به ویژه رسانه ملی را رمز ورود به دنیای کودکان و تغییر رفتارهای آنان در جایگزینی نشان‌های بیگانه با نمادهای ایرانی ـ اسلامی بیان داشت و گفت: با بهره جستن از رسانه‌های دیجیتال و با زبانی کودکانه می‌توان به دنیای کودکان راه یافت.

حسینی در پایان چند راهکار برای تشویق دانش‌آموزان به استفاده از بازی‌های رایانه‌ای و محصولات فرهنگی داخلی (ایرانی ـ اسلامی)  ارائه کرد و افزود: تولید بازی‌های رایانه‌ای و محصولات فرهنگی با موضوع مفاهیم، شخصیت‌ها و داستان‌های ایرانی اسلامی،کیفیت بخشی به محصولات داخلی شامل بازی‌های رایانه‌ای، لوازم‌التحریر،انجام تبلیغات مناسب در صدا و سیما و استفاده از دیگر ابزارهای تبلیغاتی برای معرفی محصولات داخلی به دانش‌آموزان، ساخت و تولید برخی از محصولات فرهنگی مثل عروسک‌های دارا و سارا به جای محصولات غربی مثل باربی از جمله راهکارها است.

مدیر آموزش و پرورش نور همچنین ساخت فیلم‌های آموزشی، بازی‌های رایانه‌ای و کتاب مصور برگرفته از قصص قرآن و اشعار و حکایات ایرانی مثل شاهنامه فردوسی،آشنایی دانش‌آموزان با میراث فرهنگی و تاریخی از طریق بازدید از موزه و اماکن تاریخی،حمایت از تولیدکنندگان و فروشندگان محصولات داخلی و نیز عنایت ویژه به رهنمودهای مقام معظم رهبری پیرامون سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی را از دیگر راهکارها عنوان کرد.

انتهای پیام/86023/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول