اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه:

واگن‌های مترو اصفهان تا اواخر بهمن‌ماه به اصفهان می‌رسد

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه گفت: واگن‌های مترو اصفهان تا اواخر بهمن‌ماه به اصفهان می‌رسد.

واگن‌های مترو اصفهان تا اواخر بهمن‌ماه به اصفهان می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، جواد شعرباف در حاشیه بازدید اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان عصر امروز از بارگیری واگن‌های مترو اصفهان از شانگهای چین در ساعاتی پیش خبر داد و اظهار داشت: تا اواخر بهمن این واگن‌ها به شهر اصفهان خواهد رسید.

وی تصریح کرد: بهره‌برداری آزمایشی از فاز یک خط یک از ایستگاه پاسداران تا باهنر به طول 10 کیلومتر، در سه مرحله انجام خواهد شد و پیش بینی می‌شود فاز یک خط یک مترو اصفهان با یک رام در اوایل سال 93 به بهره‌برداری برسد.

وی، تکمیل رام قطار شهری اصفهان و افزایش آن به سه یا چهار رام  قطار را ضروری دانست و افزود: پیش‌بینی می‌شود تا نیمه دوم سال 93 واگن‌های لازم خریداری شود.

مدیر عامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه، میزان پیشرفت فیزیکی کل خط یک مترو اصفهان را 62 درصد، فاز یک خط یک در قسمت ایستگاه‌ها 100 درصد و در زمینه تجهیزات 67 درصد عنوان و تصریح کرد: با توجه به این که اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان بر راه اندازی هرچه سریعتر قطار شهری اصفهان تاکید دارند لذا در صورت همکاری دستگاه‌ها ازجمله استانداری و دستگاه‌های خدمات رسان مانند شرکت آب و برق و سازمان میراث فرهنگی ما هم قول می‌دهیم خط یک به صورت کامل تا نیمه اول سال 96 به بهره‌برداری برسد.

وی، بودجه در نظر گرفته شده برای قطار شهری اصفهان در بودجه سال آینده دولت را ناکافی خواند و متذکر شد: بودجه مورد نیاز سال 93 مترو اصفهان 420 میلیارد تومان برآورد شده که دولت تنها 93 میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته است.

شعرباف تصریح کرد: با توجه به روند تحقق بودجه‌های دولتی همه امید ما چاره‌اندیشی مدیریت استان برای تامین منابع مالی قطار شهری اصفهان از راه‌های دیگر است.

شعرباف با بیان اینکه امکان استفاده از ظرفیت‌های فاینانس در خط یک مترو وجود ندارد، یادآور شد، ابراز داشت: خط دو مترو اصفهان در صورت تصویب مجلس از طریق فاینانس انجام می‌شود.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های داخلی در ساخت مترو اصفهان، ادامه داد: درحال حاضر توانایی تولید بخشی از تجهیزات مانند کابل‌های ضد آتش و ضد دود، کابل‌های مسی، دستگاه‌های بلیط فروشی و دستگاه‌های تهویه در ایران وجود دارد که در صورت نیاز از آن‌ها استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/63012/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول