اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل خبر داد

اردبیل میزبان همایش ملی توسعه کالبدی - فضایی روستایی

استاندار اردبیل از برگزاری اولین همایش ملی توسعه پایدار فضایی و کالبدی روستایی در سال آینده در استان خبر داد.

اردبیل میزبان همایش ملی توسعه کالبدی - فضایی روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، مجید خدابخش در جلسه هماهنگی برگزاری اولین همایش ملی توسعه کالبدی – فضایی روستایی در اردبیل برگزاری این همایش را در استان یک اقدام بسیار مطلوب عنوان کرد و اظهار داشت: استفاده مناسب از همایش زمینه را برای رشد و توسعه منطقه در ابعاد مختلف فراهم می‌کند.

وی از دستگاه‌های اجرایی خواست تا با هماهنگی و تعامل یکدیگر این همایش مهم و با ارزش را با سرعت و دقت بیشتر و با کیفیت بهتر به پیش ببرند.

خدابخش در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در این همایش تلاش می‌کنیم از افراد برجسته، نخبه و کسانی که علاقمند به توسعه پایدار روستاها جهت ایجاد اشتغال، توسعه زیرساخت‌ها و کاهش مشکلات روستاییان هستند، استفاده شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی و مراکز علمی و دانشگاهی در برگزاری هر چه بهتر این همایش باید مشارکت جدی داشته باشند، خاطر نشان کرد: به منظور کاهش هزینه‌ها و انجام دقیق و مناسب کارها مبادی ذیربط باید با در نظر گرفتن امکانات و توانمندی‌های خود در برگزاری این همایش ملی که برای اولین بار در استان در سال آینده در محل دانشگاه محقق اردبیلی برگزار می‌شود، همکاری داشته و در این خصوص سهیم باشند.

وی در ادامه اضافه کرد: لازم است دست‌اندرکاران با برنامه‌ریزی دقیق و مدیریت صحیح از هم اکنون در مورد تدارک برنامه‌های پشتیبانی برای برگزاری این همایش ملی که کار بسیار ارزشمندی است، گام‌های مؤثری بردارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور نیز با بیان اینکه اولین همایش ملی توسعه کالبدی – فضایی روستایی در خرداد ماه سال آینده در استان اردبیل برگزار می‌شود، بیان کرد: در شش دهه گذشته نسبت جمعیت شهری و روستایی عکس شده و امروز با 29.5 درصد میانگین جمعیت روستایی و عشایری در کشور است.

محمدرضا شاملو با اشاره به اینکه امنیت مواد غذایی کشور در گرو توسعه روستاهاست، یادآور شد: باید به روستاها به صورت مجموعه‌ای از بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و کالبدی نگریسته شود تا بتوان به روستایی پویا و پایدار رسید.

وی حکمروایی محلی و برنامه‌ریزی فضایی – کالبدی، ابعاد مکانی و فضایی توسعه پایدار روستایی، احداث مسکن روستایی، بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی، توسعه گردشگری روستاهای هدف و اجرای طرح هادی را از جمله محورهای این همایش عنوان کرد.

انتهای پیام/62007/ک/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول