اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با صدور رأی دادگاه

شکارچی پلنگ در رودبار نقره‌داغ شد

شکارچی 30 ساله و متخلف یک قلاده پلنگ نادر در ارتفاعات رودبار با رأی دادگاه این شهرستان به دو سال حبس تعزیری، 50 میلیون ریال جریمه و منع از اقامت و حمل سلاح در رودبار محکوم شد.

شکارچی پلنگ در رودبار نقره‌داغ شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت به نقل از اداره کل محیط زیست گیلان، از آنجا که بزه شکارچی متخلف از سوی دادگاه محرز و مسلم دانسته شد و با انطباق عملش با ماده 12 قانون شکار و صید و نیز مواد 23، 19 و 27 قانون مجازات اسلامی، شعبه 101 بدوی دادگاه عمومی دادگستری رودبار، شکارچی متخلف 30 ساله، چوپان، باسواد، اهل و ساکن معدن سنگرود شهرستان رودبار بدون سابقه کیفری را به تحمل دو سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم شد.

با توجه به نحوه و چگونگی، نوع، زمان و مکان شکار و اینکه پلنگ موصوف از گونه‌های نادر و کمیاب و حفاظت شده بود، نامبرده به منع از اقامت در شهرستان رودبار و نیز منع از حمل سلاح به مدت دو سال ملزم و محکوم شد.

همچنین مبلغ 50 میلیون ریال جریمه ضرور و زیان در حق دولت از وی اخذ شد.

اداره کل محیط زیست گیلان ضمن قدردانی از دستگاه قضایی به خاطر برخورد قاطعانه با متجاوزان به طبیعت و حیات وحش، به متخلفان هشدار می‌دهد که یگان حفاظت محیط زیست گیلان با همراهی و کمک گروه‌های غیر دولتی مدافع محیط زیست همواره هوشیار و آماده برخورد با متجاوزان و متخلفان عرصه‌های محیط زیست گیلان است.

انتهای پیام/2300/ت/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول