اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار یزد:

ایجاد تعامل میان کارگر و کارفرما نیازمند مدیریتی قوی و هنرمندانه است

استاندار یزد با بیان اینکه کارگر و کارآفرین هر دو باید احساس امنیت کنند‌،‌ گفت: ایجاد تعامل میان کارگر و کارفرمایان نیازمند مدیریتی قوی و هنرمندانه است.

ایجاد تعامل میان کارگر و کارفرما نیازمند مدیریتی قوی و هنرمندانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سیدمحمد میرمحمدی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد اظهار داشت: کار و اشتغال از مباحث بسیار مهم در هر کشور است و آنچه مسلم است، کار بدون کارآفرین، محقق نمی‌شود.

وی بیان کرد: حتما باید کارآفرین وجود داشته باشد و کار ایجاد کند تا کسی به عنوان کارگر کار کند و هر دو نیز نیاز به احساس امنیت در حیطه کاری خود دارند.

میرمحمدی ادامه داد: کارآفرین باید برای سرمایه خود احساس امنیت و آرامش داشته باشد و کارگر نیز باید نسبت به تامین شغلی و احقاق حقوق خود احساس امنیت کند که این امر در اغلب اوقات به تقابل می‌رسد.

استاندار یزد تصریح کرد: کارگر و کارآفرین نباید خود را در تقابل ببینند بلکه باید خود را دو بال برای پرواز به سمت توسعه اقتصادی و صنعتی ببینند که متاسفانه این امر بسیار کم محقق می‌شود.

وی ادامه داد: در این میان نقش اداره کار بسیار حساس است و باید میان کارگر و کارآفرین به عنوان یکی از گروه‌های هدف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ادارات آن در استان‌ها، تعامل ایجاد شود.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: ایجاد این تعامل دو طرفه میان کارگر و کارآفرین نیازمند مدیریتی قوی و هنرمندانه است که خوشختانه این هنر در مدیرکل سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد وجود داشت و امیدواریم مدیرکل جدید نیز در این حیطه موفق و سربلند باشد.

استاندار یزد همچنین با اشاره به موضوع تعاون اظهار داشت: موضوع تعاون بسیار گسترده و به معنای جلب مشارکت عمومی و تجمیع نیروهای جزء برای ایجاد یک قدرت کلان است.

وی ادامه داد: اگر با سرمایه‌های جزء بخواهیم اقدامی انجام دهیم، امکان‌پذیر نیست اما اگر قطره قطره جمع شود، ابهت و کارایی پیدا می‌کند.

میرمحمدی تصریح کرد: جلب مشارکت به ویژه در فرهنگ ما که می‌گوییم "اگر شریک خوب بود، خدا هم داشت"، کار بسیار سختی است و ایجاد این همه تعاونی در استان یزد کار بسیار بزرگ و قابل تحسینی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خدمات فلاح‌زاده در هفت سال گذشته در حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: دیکته نانوشته غلط ندارد، اگر کسی کار انجام نداد، کارش ایرادی ندارد اما مدیران استان یزد باید با شجاعت و شهامت کار کنند و ایراد و اشکال‌های احتمالی در کار نباید آنها را منفعل کند.

میرمحمدی تاکید کرد: کار، فعالیت، ایمان و عشق به کار ملاک است و مدیران استان باید در آماده باش کامل به فعالیت بپردازند و اگر اشکالاتی نیز وجود داشت، قابل اغماض است بنابراین نباید به هوای اینکه ممکن است به ایراد و مشکلی بربخوریم، کارها معلق بماند.

وی، تغییر پی در پی در مدیریت‌ها را مشکل‌زا دانست و افزود: اما تغییر اجتناب ناپذیر است اما آنچه مایه خوشبختی است، این است که در استان یزد مدیریت‌ها پایدارتر است.

میرمحمدی ادامه داد: تغییر گاهی ضرورت دارد زیرا نیرویی که در پستی قرار دارد، ممکن است به همان وضعیت خود خود کند و جریان شکوفایی و خلاقیت در آن محدود شود که تغییر در این زمان به نفع همه است.

وی تصریح کرد: باید با قدرت بالای فکری، تحقیقاتی و آموزشی در همه حوزه‌ها سرآمد باشیم تا دیگران به روابط اجتماعی ما علاقمند شوند و به آداب و روابط ما روی بیاورند.

وی از تلاش‌های مدیرکل سابق تعاون استان یزد تقدیر کرد و این تلاش‌ها را شایسته تقدیر دانست و اظهار امیدواری کرد: مسیر این خدمت با حضور مدیرکل جدید ادامه یابد.

در این مراسم از تلاش‌های امرالله فلاح‌زاده تجلیل و محمدحسین ریاحی به عنوان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد منصوب شد.

انتهای پیام/2464/ک40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول