اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

نرخ بیکاری در اردبیل بیشتر از میانگین کشوری است

استاندار اردبیل گفت: متوسط در‌آمد استان اردبیل نصف در‌آمد کشوری است به همین دلیل بیکاری در استان اردبیل نیز بیشتر از میانگین کشوری است.

نرخ بیکاری در اردبیل بیشتر از میانگین کشوری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مجید خدابخش پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار داشت: با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال با عنوان حماسه سیاسی و اقتصادی ما شاهد وقوع حماسه سیاسی در 24 خرداد بودیم و از این به بعد تمام تلاش‌هایمان را در راستای تحقق حماسه اقتصادی به کار می‌بندیم.

وی یادآور شد: در اردبیل واحد تولیدی بزرگی که مورد توجه دولت باشد، وجود ندارد و استان اردبیل از این لحاظ کاملاً محروم است که ما باید سعی کنیم حقوق و امتیازات کسب نشده استان را به دست آوریم.

استاندار اردبیل افزود: در استان اردبیل صنعت عملاً تحت‌الشعاع بخش گردشگری قرار گرفته است که با توجه به این موضوع در‌آمد متوسط استان اردبیل از درآمد کشوری پایین‌تر است و از لحاظ بیکاری نیز در این استان نرخ بیکاری بالای متوسطه کشوری است.

خدابخش تصریح کرد: در استان اردبیل باید سرمایه‌گذاری کلان اتفاق بیفتد و خوشبختانه سیاست دولت تدبیر و امید توجه به سرمایه‌گذاری و فعال‌سازی واحدهای تولیدی است که ما نیز به سهم خود تمام تلاش خود را در استان انجام می‌‌دهیم.

این مسئول ادامه داد: بانک‌ها باید خود را با شرایط کنونی تطبیق دهند و باید با سرمایه‌گذارانی که پول خود را برای سرمایه‌گذاری به استان آورده‌اند رفتار خوبی صورت گیرد تا موجب ترغیب و تشویق سایر سرمایه‌گذاران برای احداث واحدهای تولیدی در استان شوند.

رئیس شورای اداری استان گفت: باید قوانین و مقررات مخل تولید را برطرف کنیم تا بتوانیم موجبات جذب سرمایه‌گذاران بیشتر را به اردبیل فراهم آوریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خدابخش در پایان سخنان خود از زحمات ارژنگ عزیزی رئیس سابق صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تقدیر کرد و بیان داشت: وی زمانی این مسئولیت را بر عهده گرفت که دو سازمان صنایع و معادن و سازمان بازرگانی با هم ادغام شدند و با تدابیر مناسب و مطلوب خود این سازمان را به خوبی مدیریت کرد.

انتهای پیام/62004/ل30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول