اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بروجرد:

اسلام برای تعلیم و تربیت ارزش بالایی قائل شده است

امام جمعه بروجرد گفت: اسلام برای تعلیم و تربیت ارزش بالایی قائل شده است.

اسلام برای تعلیم و تربیت ارزش بالایی قائل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، حجت‌الاسلام حسن ترابی ظهر امروز در دیدار با آموزش‌دهندگان نهضت سواد آموزی شهرستان بروجرد افزود: اسلام برای امر تعلیم و تربیت ارزش زیادی قائل شده و امام خمینی (ره) با درک این مطلب در هفتم دی‌ماه سال 58 این دستور تاریخی را صادر کردند.

وی بیان کرد: با مقایسه آمار بی‌سوادی آن دوران با دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌توان متوجه شد که چه حرکت بزرگی با تیزهوشی امام خمینی (ره) در اسلام برای تعلیم تربیت شکل گرفته است.

امام جمعه بروجرد اضافه کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تلاش و کوشش همگان افراد زیادی با سواد شدند ویکی از برکات بزرگ انقلاب اسلامی تشکیل نهضت سوادآموزی بود که خوشبختانه در امر باسواد کردن افراد بی‌سواد جامعه بسیار موثر بوده است.

وی اظهار داشت: یکی از وظایف حکومت اسلامی باسواد کردن مردم است و حضرت امام خمینی (ره) آن پیشوای علم و حکمت نیز با اقتدا به سیره نبوی و سنت علوی و با توجه به قدرت دانش در جامعه اسلامی، در هفتم دی 1358 با فرمان تاسیس نهضت سوادآموزی، امت مسلمان ایران را متوجه این عزم ملی و فرهنگی کرد و فرمود که تعلیم و تعلم، عبادتى است که خداوند تبارک و تعالى ما را بر آن دعوت فرموده است.

در ادامه این دیدار مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: در جامعه هدف ما برای با سوادی افراد بین 10 تا 49 سال است و با توجه به سرشماری سال 85 و در مقایسه با سرشماری سال 90 توانسته‌ایم شاهد رشد 71 درصدی در شهرستان بروجرد در امر باسوادی باشیم.

فرج‌الله شاهوردی زاده تصریح کرد: در امر نهضت آموزش 70 نفر همکاری دارند که این تعداد 700 سوادآموز را در این شهرستان تحت پوشش آموزش قرار داده‌اند.

انتهای پیام/85005/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول